سردار سلیمانی:

دشمن در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو درآمده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان ما در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو درآمده‌اند؛ چرا که فرهنگ این ملت نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست و ریشه در فرهنگ شهدا دارد.
کد خبر: ۳۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ - 17July 2019

دشمن در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو در آمده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع بسیجیان استان اردبیل اظهار داشت: ملت ایران در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی پیشرو هستند و به‌دلیل برخورداری از فرهنگ غنی، دشمنان در مقابل قدرت فرهنگی ما به زانو در آمده‌اند؛ چرا که فرهنگ این ملت از فرهنگ عاشورا نشأت گرفته و ریشه در فرهنگ شهدا دارد و به لحاظ فرهنگی نیز قدرت ایران زبانزد است.

وی افزود: از جمله مؤلفه‌های انقلاب اسلامی ایران مردم‌سالاری دینی است و این در حالی است که دموکراسی و لیبرال دموکراسی کاملا به بن‌بست رسیده و در مقابل، مردم‌سالاری دینی الگوی ناب در جهان است، مردم باید در همه امور سالار خود باشند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: از لحاظ دفاعی انقلاب اسلامی کشور را از سطح وابسته به قدرت مطرح دنیا تبدیل کرد و قدرت در قدرت نظامی خلاصه نمی‌شود و آن انسان‌های مومن و قدرت نرمی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، امروز از اهمیت برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: مرز آبی و خاکی، هوایی و زمینی یک خط است و زمانی که دشمن از مرز آبی ما عبور کرد، دستگیر شد و دیگر هواپیمایی که قصد ورود به مرز‌های ایران داشت به محض ورود ساقط شد که این قدرت، قدرت دفاعی تعیین‌کننده است، قدرت امنیتی نیز به همین شکل است و در تمام ناامنی‌ها، ایران منطقه امن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایران به لحاظ اقتصادی نیز توان و قدرت بالایی دارد که نمونه آن مرز مشترک با کشور‌های دیگر، خلیج فارس و تنگه هرمز است و بر تمامی مبادلات آن ایران اسلامی نظارت دارد.

سردار سلیمانی به وجود نیروی جوان و تحصیل‌کرده، تنوع آب و هوایی، زیرساخت‌های راه و حمل و نقل، نزولات آسمانی و سایر امکانات در کشور اشاره کرد و گفت: تمامی مؤلفه‌های قدرت اقتصادی را در اختیار داریم.

وی با تأکید به اینکه هرجا از آرمان‌های انقلاب پیروی کردیم به موفقیت دست یافتیم و هرجا فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم، افزود: چند سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت قطع وابستگی از نفت تأکید کردند و هر سال در شعار‌های سال ضرورت‌های اقتصادی مطرح می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضفین در چنین شرایطی نقش بسیج ضمن بررسی مسائل و مشکلات، باید حلقه وصل خدمتگزاران نظام، مردم و کارآفرینان، کشاورزان و صنعتگران باشند.

سردار سلیمانی بیان کرد: در سطح شهرستان‌ها باید تلاش کنیم حلقه وصل مستحکم شود و اولویت‌های استان‌ها شناسایی شوند و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی به ضرورت گسترش خدمات اجتماعی بسیج اشاره کرد و گفت: به‌ویژه در عرصه خدمت‌رسانی، بسیج باید نسبت به توسعه اقدامات توجه داشته باشد؛ چرا که در بسیج همه موضوعات مهم هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید به اینکه مردم‌سالاری دینی ایجاب می‌کند که در چالش‌ها و مشکلات مردم در قالب بسیج حضور سازمان یافته داشته باشند، افزود: تمامی توان بسیج برای تقویت مردم‌سالاری دینی باید به‌کار گرفته شود.

سردار سلیمانی گفت: لازم است تمامی سطوح بسیج را اعتلا بخشد و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج مسیر خود را طی کند؛ ازجمله در سازندگی کشور که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و رونق تولید با ایجاد مشاغل کوچک تولیدی و ایجاد فضای عرضه آن محصولات مورد تأکید است.

وی به ضرورت توجه به مؤلفه‌های بومی در اشتغال‌زایی اشاره و تصریح کرد: بسیج باید در تسهیل روند حل مشکلات استان‌ها اقدام کند و اگر به‌صورت سازمان یافته عملیاتی اجرا شود، قطعاً به ثمرات مطلوبی دست خواهیم یافت.

سردار سلیمانی بیان کرد: بسیج بایستی روحیه مقابله با توطئه‌های اجتماعی و کار‌های عام‌المنفعه را داشته باشد و در عرصه‌های مختلف کار‌هایی که بتواند مشکلات ملت را کم کند را گسترش دهد؛ چرا که همه موضوعات کشور برای بسیج مهم است و جمهوری اسلامی ایران برخاسته از بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه نشانه‌های موفقیت اقتصادی کشور در حال مشاهده است، گفت: چندین سال قطع وابستگی به نفت را از توجه خارج کرده بودیم، اما در دوره جدیدی که بسیج آغاز کرده است، با الگوی برآمده از انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشور گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها