مسئول دفتر مشارکت زنان در دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

ثبت خاطرات و دلنوشته متحولان سفر راهیان نور در سمنان

«زینب سلطانی» گفت: دفتر مشارکت زنان در دفاع مقدس آمادگی دارد که علاوه بر ثبت خاطرات و دلنوشته‌های متحولان سفر راهیان نور، چگونگی تغییر و تحولشان را در کتاب «حس پروانگی» به رشته تحریر درآورد.
کد خبر: ۳۵۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 13July 2019

«زینب سلطانی» مسئول سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان اظهار داشت: دومین همایش «حس پروانگی» با هدف معرفی و شناساندن دختران تحول یافته در اردو‌های راهیان نور و متاثر از زندگی شهدای دوران هشت سال دفاع‌ مقدس همزمان با دهه کرامت و روز حجاب و عفاف در دو شهرستان سمنان و گرمسار برگزار شد.

سلطانی گفت: راهیان نور بهترین فرصت برای بهره‌مندی و آشنایی جوانان و دانش آموزان با ایثار و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: اردوهای راهیان نور برای ایجاد پیوند بین نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است و دانش آموزان و دانشجویان با حضور در مناطق جنگی با عمق مفاهیم شهادت و ایثار آشنا شده و ریشه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را در محل معراج شهدا درک می‌کنند.

مسئول سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان وجود متولی فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را از ضروریات دانست و رها کردن این متحولین پس از عزیمت به این سفر نورانی را از اشتباهات غیر قابل جبران برشمرد.

این مسئول عنوان کرد: با برگزاری دورهمی‌های دخترانه و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی و جهادی نسبت به ثبت این باورهای ارزشی باید اقدامات جدی صورت پذیرد.

سلطانی با بیان اینکه متحولان راهیان نور الگویی برای دانش آموزان و دانشجویانی هستند که تاکنون به راهیان نور سفر نکرده‌اند، ادامه داد: دفتر مشارکت زنان در دفاع مقدس آمادگی دارد علاوه بر ثبت خاطرات و دلنوشته‌هایشان، چگونگی تغییر و تحولشان را در کتاب حس پروانگی ثبت و به رشته تحریر در آورد.

این همایش با همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان، پایگاه حضرت معصومه (س) و بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه گرمسار برگزار و 70 نفر از دختران متحول شده در سفر راهیان نور تجلیل و تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار