مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

آغاز نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در شهرهای مرزی خوزستان

سردار «محمد علیپور» گفت: در راستای انجام نهضت تاریخ شفاهی، اولویت را به شهرهای مرزی و درگیر جنگ استان خوزستان دادیم تا پژوهشگران و کارگروه‌های مربوطه بتوانند نسبت به جمع آوری تاریخ شفاهی اقشار مختلف همت بگمارند.
کد خبر: ۳۵۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ - 10July 2019

آغاز نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در شهرهای مرزی خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار«محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در جلسه بررسی و هم اندیشی دانشنامه و تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان اظهار داشت: از کارهای اساسی در این اداره‌کل که برای همیشه در تارخ ماندگار خواهد شد، می‌توان به دانشنامه دفاع مقدس و تاریخ شفاهی اقشار مختلف مردم در جغرافیای خوزستان اشاره کرد.

وی افزود: با مدیریت سردار شیخ رباط، به مراحل خوبی از این طرح‌ها رسیده‌ایم و کارگروه‌های علمی مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند بلکه خروجی کار از نظر کیفیت آن گونه باشد که رسالت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و البته دغدغه مقام معظم رهبری در راستای جلوگیری از تحریف آثار حوزه دفاع مقدس باشد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: در همین راستا اولویت را به شهرهای مرزی و درگیر جنگ استان خوزستان دادیم تا پژوهشگران و کارگروه های مربوطه بتوانند نسبت به جمع آوری تاریخ شفاهی اقشار مختلف همت بگمارند. البته در دیگر شهرها که بیشتر نقش پشتیبانی را داشتند نیز در حال رایزنی هستیم تا مسئولیت را به پژوهشگران خبره دانشگاهی بسپاریم.

علیپور در پایان با اشاره به چگونگی خروجی از نهضت تاریخ شفاهی متذکر شد: از آنجائیکه جامعه هدف در این نهضت همه اقشار و سطوح جامعه هستند، بی‌شک کتب ارزشمندی در قالب های مختلف در جامعه منتشر خواهد شد تا مظلومیت و واقعیات 8 سال دفاع مقدس به صورت مکتوب و مستند به نسل های امروز، فردا و البته تاریخ تحویل داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها