معرفی کتاب؛

«داعش از ظهور تا سقوط»

«داعش از ظهور تا سقوط» عنوان کتابی است که به نویسندگی «علی کیخا» به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۵۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 15August 2019

« داعش از ظهور تا سقوط»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «داعش از ظهور تا سقوط» عنوان کتابی است که در مورد نقش رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در سقوط داعش به نویسندگی «علی کیخا» که در کنگره ملی شهدا در سال 1397 به چاپ رسیده است.

این کتاب شامل 5 فصل است که در فصل اول ظهور داعش، فصل دوم علل سقوط داعش، فصل سوم نقش جمهوری اسلامی ایران در سقوط داعش، فصل چهارم نقش رزمندگان استان سیستان و بلوچستان و در فصل پنجم زندگی‌نامه و تصاویر شهدای مدافع حرم این استان به تصویر کشیده شده است.

 در این کتاب می‌خوانیم:

سید «مجتبی حسینی» در سال ۱۳۳۳ در خانواده‌ای روحانی در شهر مشهد متولد شد. پدرش سید جلیل حسینی از علمای بنام مشهد بود که در زمان رژیم شاه پس از نپذیرفتن دعوت دولت وقت در دیدار با شاه، اقامه نماز در مسجد گوهرشاد برای وی ممنوع شد و پس از آن، در حسینیه تهرانی‌های مقیم به اقامه جماعت پرداخت.

سیدجلیل حسینی پدر سید مجتبی از سادات سیستانی است که در نوجوانی از روستائی از توابع شهرستان هامون برای تحصیل علوم حوزوی به مشهد مهاجرت کرده و در محضر میرزا مهدی اصفهانی به درجه اجتهاد نایل شد.

مادرش نیز از سادات و فرزند آیت الله آقانجفی و نوه پسری میرزا مهدی شهیدی بود. از بستگان نزدیک پدری وی از جمله پسرعموها و پسرعمه‌های او در زاهدان و منطقه سیستان هم اکنون زندگی می‌کنند و از سادات صاحب نفوذ به حساب می‌آیند که از جمله می‌توان به مرحوم سید عبدالله حسینی امام جماعت قبلی مسہی امام جعفر صادق (علیه السلام) زاهدان اشاره کرد.

گفته می‌شود صدها مجلد کتاب و منابع مهم مذهبی که از دوران مختلف در روستای دادی از توابع سیستان در حال نابودی بود، توسط حاج آقا سید جلیل بازسازی و با هزینه شخصی در دهه ۲۰ و ۳۰ به مشهد مقدس منتقل شده و به کتابخانه رضوی برای حفظ و نگهداری و استفاده، هدیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار