مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

تاریخ شفاهی دفاع مقدس رزمندگان خوزستان می‌تواند بزرگترین مرجع این حوزه در کشور باشد

سردار«محمد علی پور» گفت: نهضت تاریخ شفاهی در خوزستان می‌تواند بزرگترین مرجع خاطرات و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور باشد.
کد خبر: ۳۵۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ - 03July 2019

تاریخ شفاهی دفاع مقدس رزمندگان خوزستان می تواند بزرگترین مرجع این حوزه در کشور باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار«محمد علی پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به همراه جمعی از کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن دیدار با سردار «عباس سرخیلی» فرمانده سابق زرهی سپاه و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی وی و همچنین نقطه نظرات فنی‎شان در مورد چینش واحدهای زرهی در باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این دیدار اظهار داشت: نهضت تاریخ شفاهی در خوزستان می تواند بزرگترین مرجع خاطرات و ناگفته های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور باشد.

وی افزود: اگر یکی از شهروندان ما به یک مسافرت عادی برود ممکن است تا مدت ها خاطرات و حوادث آن سفر چند روزه را بازگو کند و یا آنها را نوشته و در دفتر خاطراتش به یادگار بگذارد، حال شما تصور کنید که هزاران فرمانده و رزمنده از اقشار مختلف و از نقاط مختلف کشور سال ها در جغرافیای خوزستان به مبارزه با رژیم بعث عراق و ده ها کشور پشتیبانش پرداختند. 

سردار علی پور ضمن تجلیل و تکریم از خدمات و رشادت های سردار سرخیلی در عملیات های مختلف وی را از فرماندهان صدیق و پرتلاش خوزستانی دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر شما خاطرات و تاریخ تلخ و شیرین جنگ را نگویید بی شک فردا نسل جوان ما با پرسش هایی مواجه می شوند که جواب دادن به آنها در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در اهواز از سردار سرخیلی خواست که ضمن بازدید از این پروژه ملی و معنوی، تجربیاتش در بحث زرهی و نظامی را در اختیار طراح و مشاور پروژه بگذارد تا نقطه نظرات واقعی دوران جنگ در چینش ابزارآلات و ادوات زرهی لحاظ شود.

سردار«عباس سرخیلی» نیز در پایان ضمن تقدیر از طرح های بزرگ حوزه دفاع مقدس در خوزستان و ذکر چند خاطره از عملیات های مختلف بر ایجاد محتوای واقعی و قابل لمس برای نسل امروز و فردا در این موزه تاکید کرد و افزود: هر چقدر بتوانیم محتوای جغرافیایی و بکر زمان جنگ را با طراحی های نوین در محوطه ی باغ موزه به انجام برسانیم قطعا مخاطب جوان ما که زمان جنگ را لمس نکرده بهتر و واقعی تر می تواند آن دوران پر از تجربه، ایثار، نوآوری و حماسه را درک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها