مسئول امور ایثارگران آموزش و پرورش استان مرکزی مطرح کرد؛

مشارکت گسترده دانش‌آموزان در برپایی اجلاسیه شهدای دانش‌آموز

نجفی از مشارکت گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در برپایی اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ - 27June 2019

بیش از 32 عنوان کار فرهنگی در رابطه با اجلاسیه شهدای فرهنگی انجام شده است«نجفی» مسئول امور ایثارگران آموزش و پرورش استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی در حاشیه برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی که امروز ( ششم تیر) در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد، اظهار داشت: اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی با حضور مسئولان کشوری و استانی و حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان و مردم شهید پرور و ولایتمدار استان مرکزی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه زحمات فراوانی در آموزش و پرورش در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشیده شده است، افزود: به شکل های مختلف همچون جمع آوری اطلاعات، جمع آوری خاطرات و زندگی نامه شهدا، تدوین کتاب و جمع آوری آثار و خاطرات خانواده شهدا بخشی از این کارها بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از 15 ماه پیش برای برگزاری این اجلاسیه فعالیت‌ها آغاز شد، ادامه داد: برنامه‌های جاری آموزش و پرورش به سمت و سوی این اجلاسیه سوق داده شد.

وی افزود: هدف ما این بود که این برنامه‌ای که دارد اتفاق می‌افتد در بدنه آموزش و پرورش چه دانش‌آموز و چه فرهنگیان ساری و جاری شود که به حمدالله در این راستا موفق بودیم و مشارکت گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان را شاهد بودیم.

این مقام مسئول تهیه نشریه دیواری را یکی از این فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: دانش آموزان خودشان به گردآوری خاطرات و آثار شهدا پرداختند و بیش از 480 اثر روزنامه دیواری در سطح استان تهیه شد که این تعداد اثر با مشارکت 1500 دانش آموز تهیه شد که مربیان نیز بر آن نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه از بخش هنر بسیار در این کار استفاده شده است، گفت: در این راستا فراخوان زدیم از هنرمندان، خوشنویسان فرهنگی که بیش از 100 اثر در حوزه نستعلیق، ثلث و نسخ که در نمایشگاهی در جوار اجلاسیه برگزار می‌شود به نمایش در می‌آید.

وی همچنین از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی با حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان، با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

این مقام مسئول دیدرا با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های جنبی این اجلاسیه عنوان کرد و ادامه داد: با حضور مدیر کل و روئسای ادارات آموزش و پرورش و دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شده است.

نجفی با اشاره با این که بیش از 32 عنوان کار فرهنگی در رابطه با اجلاسیه برگزار شده است، گفت: 42 یادواره شهید فرهنگی و دانش‌آموز در سطح مدارس عمدتا مدارس شاهد استان مرکزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ 53 دانش‌آموز از پشت میز و نیمکت این مدرسه به جبهه اعزام شدند که به درجه رفیع شهادت رسیدند، بیان کرد: این رشادت‌ها و از خودگذشتگی این دلیر مردان باید به نسل جوان گفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار