معرفی کتاب؛

«شهابی بر مدار آزادی»

کد خبر: ۳۵۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ - 24June 2019

«شهابی بر مدار آزادی»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «شهابی بر مدار آزادی» که بر اساس زندگی جهادگر شهید «محمد نجاتی» در قالب داستان نوشته شده است، نگاهی دارد به مبارزات این شهید گرانقدر با رژیم پهلوی و همچنین حضور وی در جبهه‌های جنگ تحمیلی.

این کتاب که به استناد اسناد و مدارک و مصاحبه‌های متعدد تالیف شده در واقع داستانی کوتاه برای نوجوانان است تا با این شهید جهادگر آشنا شوند. «عباس ناصری» تصویرسازی‌های این کتاب را به صورت سیاه و سفید انجام داده که به درک فضای داستان کمک می‌کند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «آنچه در این مجموعه کتاب‌ها در قالب داستان روایت شده محصولی است از تلاش و جدیت همکاران ساعی در اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی که در راستای گردآوری و مستندسازی روایت‌ها تمام اهتمام خود را به کار گرفته و با قلمی شیوا آن را به رشته تحریر درآورده‌اند تا در اختیار هموطنان عزیز و به خصوص قشر جوان و نوجوان جامعه قرار گیرد.»

قسمتی از متن کتاب:

«مأموریت دسته رزمی جهاد سازندگی در منطقه چذابه داشت به پایان می‌رسید و قرار بود رزمندگان به پشت جبهه بازگردند و این موضوع بیشتر از هر کسی محمد را ناراحت می‌کرد. محمدعلی به سوی سنگر محمد رفت تا به همراه او مقدمات بازگشت را فراهم کنند وقتی به نزدیک سنگر محمد رسید، دید در کنار سنگرش نشسته و سکوت کرده است.

انگار حسابی به فکر فرو رفته بود. از نگاهش می‌شد خیلی چیزها فهمید؛ دلش برای پدر و دوستانش تنگ شده بود اما نمی‌توانست سنگر را خالی کند باید می‌ماند و با دشمن مقابله می‌کرد. از این رو محمدعلی نخواست تا خلوت و تنهایی محمد را به هم بزند تا اینکه شب رفتن فرا رسید. محمدعلی به دنبال محمد می‌گشت ولی او را نمی‌یافت تا اینکه محمد خوشحال و متبسم از سنگر فرماندهی به محل استراحت دسته آمد.»

«شهابی بر مدار آزادی» در 47 صفحه مصور به قلم «جواد آگاهی» به نگارش درآمده و توسط نشر «اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی» در هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها