معرفی کتاب؛

«آخرین زره‌پوش»

کد خبر: ۳۵۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ - 19June 2019

«آخرین زره‌پوش»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «آخرین زره‌پوش»، خاطرات «حاج صحبت‌الله بداغی» از جانبازان دوران دفاع مقدس است که توسط ««رضا قاسمی» در 28 بخش تنظیم شده است. نویسنده در «آخرین زره‌پوش» زندگی این جانباز سال‌های جنگ تحمیلی را از دوران مبارزات انقلاب تا پایان عملیات مرصاد در سال 1367 روایت کرده است.

این کتاب به صورت روایت اول‌شخص به نگارش درآمده و لحن صمیمانه آن از ویژگی‌های کتاب مذکور است.

قسمتی از متن کتاب:

«در منطقه، رسیدن یک خبر خوش از خانواده از طریق نامه، مثل بمب انرژی زا عمل می‌کرد و حسابی روحیه‌ی آدم رو تغییر می‌‌داد. برای من که دیر به دیر مرخصی می‌رفتم، شنیدن خبر تولد فرزندم، خیلی خوشحال کننده بود و با تمام تلاشی که کردم تا خودم را سنگین و بی‌خیال نشون بدم، نتونستم جلوی هیجانم رو بگیرم.

از طریق نامه، اطلاع پیدا کردم که صاحب یک پسر شدم. عکس پسرم را با لباس نظامی برایم پست کرده بودن، یکی از بچه‌ها، به اسم عیسی عرب‌سرهنگی زیاد با من شوخی می‌کرد. اصلا این بشر انگار فقط برای شوخی کردن و سر به سر گذاشتن این و اون خلق شده بود. حالا هم بهانه‌ی بچه‌دار شدنم دستش افتاده بود و به بچه‌ها می‌گفت: «بچه‌ها تا بداغی شیرینی نده، اجازه نمی‌دهیم بره مرخصی و پسرش رو ببینه.»

من که قصد مرخصی رفتن نداشتم، ولی برای خوشحالی بچه‌ها طوری رفتار کردم که به شوخی سرهنگی بخندن.
یکی از بچه‌های گردان پرسید: «بداغی اسم بچت رو چی می خوای بذاری؟»

گفتم که واقعا خوشحال بودم که خدا به من پسر داده و نمی تونستم ذوق خودم را پنهان کنم، در جواب پسره با صدای بلند گفتم:«محمد». همه بچه‌ها با شنیدن کلمه‌ی محمد، چند بار صلوات فرستادن.

خانمم تو نامه از من پرسیده بود که اسم بچه رو چی بذاره، برایش قضیه‌ی اسم محمد و صلوات فرستادن بچه‌ها رو نوشتم، این طوری می‌خواستم به او بگویم که اسم محمد رو دوست دارم، در هر صورت انتخاب اسم بچه را به خودش واگذار کردم. خانمم اسم «رضا» را دوست داشت، ولی برای احترام به من اسم بچه را محمدرضا گذاشت.»

«آخرین زره‌پوش» در 188 صفحه مصور به قلم «رضا قاسمی» به رشته تحریر درآمده و توسط «نشر شاهد» در هزار جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار