جانباز دارنده تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران:

فطرت هر انسانی مبتنی بر حس نوع‌دوستی و کمک به همنوع است

یک جانباز و دارنده تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با بیان این‌که فطرت هر انسانی مبتنی بر حس نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع است، گفت: سرآغاز فعالیت‌های جهادی من از دوره دانش‌آموزی است.
کد خبر: ۳۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ - 13June 2019

فطرت هر انسانی مبتنی بر حس نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فتاح محمدی» حدود چهار ماه سابقه خدمت در جبهه‌های حق علیه باطل و نزدیک به 9 سال سابقه اسارت در زندان‌های بعث عراق و 50 درصد جانبازی در ادامه اظهار کرد: در دوره دانش‌آموزی سابقه فعالیت در انجمن بسیج دانش‌آموزی و در کانون‌های فرهنگی و حزب جمهوری اسلامی را داشتم و در قالب این فعالیت‌ها خدمات فرهنگی و عمرانی برای آبادانی روستای محل سکونت خود داشتم.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های جهادی خود را پس از دوران اسارت در قالب فعالیت‌های فرهنگی و پایگاه مقاومت گردان‌های عاشورایی ادامه دادم، افزود: مشوق من برای کارهای جهادی در دوره دانش‌آموزی شهید «عبدالله میثمی» در سپاه استان کهگلیویه و بویراحمد مجموعه مدیریتی مدرسه و ارتباطاتی بود که با امام جمعه وقت شهر یاسوج حجت‌الاسلام «شهمیری» و رئیس حزب و امام جمعه موقت آن زمان یاسوج  حجت‌الاسلام «بیات» داشتم.

این جانباز فداکار با بیان این‌که فطرت هر انسانی مبتنی بر حس نوع‌دوستی انسان و حتی عقلی و مبانی دینی و اعتقادی و مورد پسند در همه مکاتب دینی است، خاطرنشان کرد: انسان علاقه‌مند است در صورت داشتن توانمندی توان خود را در جهت کمک‌رسانی به هم‌نوع خود استفاده کند.

محمدی با بیان این‌که این ارزش در دین مبین اسلام ویژگی برجسته‌ای است، تصریح کرد: آثار مفید کمک به هم‌نوع به خود فرد و جامعه برمی‌گردد با ترویج این حس نوع‌دوستی ضریب امنیت جامعه افزایش می‌یابد چون با از میان رفتن فاصله میان فقیر و غنی و از میان بردن آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی علاوه‌بر این‌که آثار معنوی و اخروی آن برای فرد محفوظ می‌ماند جامعه هم از فواید آن بی‌بهره نیستند.

وی با بیان این‌که این حس نوع‌دوستی در فرهنگ عشایری هم نمود دوچندانی دارد، افزود: این حس نوع‌دوستی در فرهنگ عشایری هم برگرفته از مبانی دینی و اعتقادی و حتی عرف است.

این دارنده تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران درباه شیرین‌ترین خاطراتش در دوران فعالیت‌های جهادی گفت: در اوایل پیروزی انقلاب هنوز شالیزارها به کشت مکانیزه مجهز نبودند و برای برداشت برنج باید وقت زیادی صرف می‌شد در مقطعی از زمان براثر بارندگی شدید بخش اعظم شالیزارها آسیب دیدند و شالی‌کاران فرصت زیادی برای برداشت نداشتند که در قالب بسیج دانش‌آموزی برای کمک به شالی‌کاران به محل اعزام شدیم تا طی چند روز برنج‌ها را درو کنیم تا خسارت کمتری به محصولات وارد شود.

محمدی با بیان این‌که زندگی اجتماعی نیازمند تعاون و همکاری و دستگیری از هم‌نوع است، افزود: آثار خوب این حس و روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در زندگی فرد و جامعه منعکس می‌شود.

وی به جوانان هم توصیه کرد که با توجه به وضعیت جامعه و تهدیدات فراوان موجود روحیه تعاون، همکاری و فرهنگ جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند و در دیگران گسترش دهند و در گسترش آن در هر حوزه‌ی دانشی، فرهنگی و ... دریغ نورزند.

محمدی در خصوص فعالیت‌هایش در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری افزود: هم‌اکنون با مجموعه آزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد  فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارم و از طرفی در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم عضو واحد نخبگان و سرآمدان ایثارگر در حوزه‌های مختلف تحصیلات عالیه، مقالات علمی، برگزیدگان حوزه ورزشی و ... هستم که در نشست‌های سالیانه آن شرکت و برنامه‌هایی برای ایثاگران (رزمنده، جانباز و آزاده) طراحی و اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار