سبحانی نیا در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

تشکیل انتفاضه سوم با اقدامات رژیم اشغالگر دور از ذهن نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بوجود آمدن انتفاضه سوم با حرکت‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده‌اند دور از ذهن نیست، زیراکه تاریخ همواره نشان داده است که هر حرکتی که ابرقدرت‌ها خواسته‌اند علیه ملت‎ها درست کنند منجر به تشکیل حرکت‌های انقلابی از سوی ملت های اسلامی شده است.
کد خبر: ۳۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 29November 2014

تشکیل انتفاضه سوم با اقدامات رژیم اشغالگر دور از ذهن نیست

حسین سبحانی نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان برتسلیح کرانه باختری خطاب علما و مسلمانان و دولتمردان اسلامی گفت: علما، ملت و دولتمردان اسلام باید پیام مقام معظم رهبری که در "کنگره جهانی جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی" را به خوبی دریافت کنند و برای تسلیح کرانه باختری گامهای جدی و اساسی بردارند.

وی در ادامه افزود: وقتی ملتی تحت ستم و تضییع حقوق از سوی کشوری یا کشورهای قدرتمند قرار می گیرند راهی جزء این ندارند که برای دفاع از خود به ابزار و تجهیزات نظامی متصل شوند. وظیفه مسلمانان و ملت های آزاده است که در جهت قدرتمند کردن ملتهای مظلوم بشتابند.

نماینده مردم نیشابور و تخت جلگه در خانه ملت اظهار داشت: به زعم آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل در منطقه از سال 1945 دولت یهودی را تشکیل داده است؛ ولی برای تشکیل دولتی که تشکیل می شود باید دولت جدید مشروعیت و مقبولیت داشته باشد. اما رژیم صهیونیستی نه در منطقه و حتی در جهان مشروعیت و مقبولیت ندارد و آمریکا در تلاش است تا با ارتباط گیری با کشورهای منطقه و جهان برای این رژیم مقبولیت و مشروعیت ایجاد کند.

سبحانی نیا در ادامه به طرح جدید آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در ارتباطگیری در منطقه برای این رژیم اشاره و تصریح کرد: طرح جدید یعنی همان رابطه پیدا کردن با کشورهای منطقه توطئه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در خاورمیانه است که به اعتقاد بسیاری از تحلیگران این طرح نیز همچون دیگر طرحها از جمله تشکیل خاورمیانه بزرگ با هوشیاری ملتهای منطقه نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بهوجود آمدن انتفاضه سوم با حرکتهایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده اند دور از ذهن نیست زیراکه تاریخ همواره نشان داده است که هر حرکتی که ابرقدرتها خواستند در منطقه علیه ملتها بخصوص مسلمانان درست کنند منجر به تشکیل حرکت های انقلابی از سوی ملت های اسلامی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که هیچ کشوری نتوانسته با زور برای خود و نظامش مقبولیت و مشروعیت بدست آورد، اظهار داشت: سرزمین کرانه باختری متعلق به ملت فلسطین بوده و خواهد بود و برای برچیده شدن ظلم در منطقه پیشنهاد ایران که برگزاری انتخابات آزاد در کشور فلسطین است باید هرچه سریعتر برگزار شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: جریانهای تکفیری و داعش نیابتی در منطقه و قلب دنیای اسلام جنایتهایی را با درس گرفتن از ایادی غرب و آمریکا و دشمنان اسلام را انجام میدهند که این حرکتها و جنایات عملا توطئه های استکباری علیه دنیای اسلام است و برخی از کشورهای مرتجع منطقه نیز امروز در دام این توطئه،  گرفتار شده اند وبه این جریان تکفیری و داعش کمک می کنند و کمک کشورهای مرتجع باعث شده تا آزادی قدس شریف که از اولویت دنیای اسلام بوده و هست، به حاشیه رانده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش پایانی صحبتهای خود بار دیگر علما و روشنفکران و دانشمندان دنیای اسلام خطاب قرار داد و یادآور شد: علما، دانشمندان و روشنفکران جهان باید با آگاهی بخشیدن به دیگر کشورها و ملتهای دنیا جلوگیری کنند از ضربه ای که به نام اسلام بر پیکره اسلام در منطقه خاورمیانه وارد میشود.

  انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار