معرفی کتاب؛

«در آغوش دریا»

«در آغوش دریا» عنوان کتابی است از مجموعه خاطرات و زندگی‌نامه سردار رشید اسلام شهید «حسن امام‌دوست» که به قلم «عبدالحسین بینش» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۳۴۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 10June 2019

«در آغوش دریا»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «در آغوش دریا» عنوان کتابی است از مجموعه خاطرات و زندگی‌نامه سردار رشید اسلام شهید «حسن امام‌دوست» که به قلم «عبدالحسین بینش» به نگارش درآمده و توسط کنگره ملی شهدا در سال 1377 به چاپ رسیده است.

در این کتاب می‌خوانیم:

شهید امام‌دوست در عملیات «والفجر یک» از ناحیه گردن ترکش خورده بود و هنوز پاره‌های خمپاره را بیرون نیاورده بودند.

با وجود این در شهر طاقت نمی‌آورد و اصرار داشت که به جبهه برود، ولی با توجه به مجروحیت پدرش، مادر او رضایت نمی‌داد و می‌گفت که صبر کند و پس از حصول بهبودی برود. شهید روزی به من گفت: فلانی بیا و در حق من نیکی کن و مقدمات سفر به قم را فراهم بیاور، من هم پذیرفتم و به اتفاق خانواده‌هایمان رفتیم به قم.

در آنجا به گلزار شهیدان مشرف شدیم و من می‌دیدم که شهید امام‌دوست به مادر و خواهرانش اظهار می‌دارد که این جوانان به خاطر خدا، امام و انقلاب به شهادت رسیده‌اند. آیا شما راضی می‌شوید که حاصل خون پاکشان از میان برود و کسانی چون من در کنار خانواده‌هایمان باشیم؟

به هر حال سفر ما به قم پایان یافت و از آنجا عازم بهشت زهرای تهران شدیم. شهید امام‌دوست بر سر مزار شهیدان پیوسته از فضایل آنان صحبت می‌کرد. ناگهان دیدم که نزد من آمد و با خوشحالی گفت: بهرام پور، بالاخره رضایت مادر و همسرم را جلب کردم. زود برو و برای خودتان بلیت گرگان تهیه کن و پس از آنکه ما را راهی گرگان کرد، خود نیز از همانجا عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار