امیر «دربندی»:

مریضی دختر شهید نیاکی مانع حضور او در عملیات نشد

یکی از راویان دفاع مقدس گفت: در زمان شروع عملیات فتح‌المبین، دختر شهید نیاکی به شدت مریض بود و پزشکان از او قطع امید کرده بودند، ولی این فرمانده علیرغم اصرار‌های مکرر همسرش، حاضر نشد که عملیات را رها کرده و برای آخرین بار با دختر خود دیدار کند.
کد خبر: ۳۴۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 25May 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر، مراسم تجلیل از خانواده معظم شهید سید مسعود منفرد نیاکی با روایت امیر «غلامحسین دربندی» برگزار شد.

امیر دربندی در این مراسم با اشاره به سختی‌ها و موانع در راه فتح خرمشهر به تشریح برخی از جنبه‌های شجاعت و دلاوری شهید نیاکی و دیگر رزمندگان سپاه و ارتش پرداخت.

مریضی دختر شهید نیاکی مانع حضور او در عملیات نشد

این فرمانده ارتش با اشاره به شروع عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: در زمان شروع عملیات فتح‌المبین، دختر شهید نیاکی به شدت مریض بود و پزشکان از او قطع امید کرده بودند ولی این فرمانده علیرغم اصرارهای مکرر همسرش، حاضر نشد که عملیات را رها کرده و برای آخرین بار با دختر خود دیدار کند.

وی با ذکر خاطره‌ای از اشک‌ها و ضجه‌های شهید نیاکی در زمان قرائت زیارت عاشورا قبل از شروع عملیات فتح المبین باعث منقلب شدن حال حاضران در مراسم شد.

امیر دربندی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و سیاست‌های جنگی شهید نیاکی به بیان خاطره جالبی از وی پرداخت و گفت: در یکی از شب‌های عملیات فرمانده دستور داد که برای ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن، تمامی چراغ‌های ماشین‌آلات جنگی را روشن کنند که این کار سبب دستگیری تعداد زیادی اسیر شد.

این راوی دوران دفاع مقدس از رساندن خبر سری به وسیله هواپیمای فانتوم توسط فرمانده سپاه وقت به امام خمینی (ره) یاد کرد کرد که در نهایت منجر به شروع عملیات فتح المبین شد.

رئیس سابق کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه گریزی نیز به رشادت‌ها و دلاوری‌های فرماندهانی همچون شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی زد که هر کدام در زمان خود کشور را از شر گروهک‌های معاند و منافق نجات دادند.

وی در پایان امکان حمله نظامی آمریکا به ایران را امری ساده لوحانه خواند و افزود: بزرگ کردن شایعه حمله آمریکا به ایران کار منافقان و بدخواهان کشور است و دشمن می‌داند که در دوران دفاع مقدس با کمبود امکانات و ادوات نظامی ما با تمام دنیا و آمریکا جنگیدیم.

مریضی دختر شهید نیاکی مانع حضور او در عملیات نشد

در پایان مراسم سید ابراهیم منفرد نیاکی فرزند شهید نیاکی نیز ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این مراسم طی سخنانی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و من از طرف خانواده شهید نیاکی از برگزار کنندگان این مراسم، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و همچنین اقدام وزارت نیرو برای افتتاح نیروگاه حرارتی شهید نیاکی در خوزستان، تشکر و قدردانی کرد.

شهید سیدمسعود منفرد نیاکی (متولد ۱۸ بهمن ۱۳۰۸ شهرستان آمل) معروف به امیر سرلشکر منفرد نیاکی جانشین رئیس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران و در مسئولیت‌های فرماندهی در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح المبین، بیت‌المقدس، والفجر و رمضان خدمت نموده و در سمت فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده قرارگاه فتح در جنگ ایران و عراق حضور داشته است.

شهید نیاکی سهم به سزایی در به اسارت گرفتن هزاران تن از بعثی‌ها نیز داشت. وی به واسطه لیاقت و شجاعت خود طی حکمی از سوی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب گردید و در طراحی عملیات‌های رزمی در جنوب ایران نقش مؤثری ایفا کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها