واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف با سناتور آمریکایی

سید عباس موسوی گفت: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی، با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا شامل اعضای کنگره گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ - 25May 2019

به گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یک سناتور آمریکایی اظهار داشت: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی، با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا شامل اعضای کنگره (که مقام دولتی محسوب نمی‌شوند) گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود. این افراد نه مقام دولتی هستند و نه اختیار مذاکره دارند و نه مسئولین ایران با آنها مذاکره کرده و یا خواهند کرد.

سید عباس موسوی افزود: هدف این گونه دیدارها که البته وقت و نیروی زیادی نیز از وزیر امور خارجه در سفرهای فشرده ایشان می گیرد جلوگیری از تاثیرگذاری گروه‌های فشار همچون «گروه بی» بر جامعه سیاسی و افکار عمومی آمریکاست و به همین دلیل هم با واکنش شدید و عصبانیت تندروها مواجه می‌شود.

روز پنج‌شنبه گذشته، وبگاه پالیتیکو خبر داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند هفته پیش در جریان سفرش به نیویورک، با «دایان فینشتاین» سناتور مطرح دموکرات دیدار کرده است.

دفتر این سناتور آمریکایی در مورد شام کاری فینشتاین و ظریف گفته است که این دیدار با «مشورت با وزارت خارجه» آمریکا صورت گرفته است. در بیانیه دفتر این سناتور آمده است: «دفتر پیش از این دیدار با وزارت خارجه در تماس بود تا هم به آن‌ها اطلاع دهد که این دیدار صورت می‌گیرد و هم آخرین اطلاعات را از فعالیت‌های ایالات متحده و ایران دریافت کند.»

پالیتیکو هفته پیش هم با اشاره به اینکه شماره و نام ظریف روی صفحه تلفن همراه فینشتاین دیده شده، گزارش داده بود که احتمال دارد این سناتور آمریکایی با ظریف تلفنی گفت‌وگو کرده باشد.

دیدار ظریف با سناتور دموکرات آمریکایی در شرایطی صورت گرفته که کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که موضع تهران عدم مذاکره با آمریکاست و هیچ مذاکره‌ای بین دو کشور در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها