انتقاد نماینده ایران از سکوت سازمان ملل در قبال جنایات جنگی

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با انتقاد از سکوت این سازمان و شورای امنیت در قبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه گفت: عدم مقابله با این‌گونه جنایات، عاملان آن‌ها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر می‌کند.
کد خبر: ۳۴۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 24May 2019

انتقاد نماینده ایران از سکوت سازمان ملل در قبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانهبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک می‌گوید یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه تصمیم گیری بر اساس ملاحظات سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است.

تخت روانچی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها سخنرانی می‌کرد، افزود: موارد متعددی وجود دارد که سازمان ملل و بویژه شورای امنیت در قبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه سکوت اختیار کرده‌اند.

در این رابطه، وی به برخی از این موارد، ازجمله حملات هوایی آمریکا در افغانستان و حملات هوایی عربستان در یمن اشاره کرد که در نتیجه آن‌ها تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، کشته و زخمی شده‌اند.

نماینده کشورمان همچنین به کشته شدن بیش از ۲۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۲ هزار نفر از تظاهرات‌کنندگان در غزه به دست نیرو‌های رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت که سکوت، تنها واکنش شورای امنیت به این جنایات بود.

وی ادامه داد که عدم مقابله با این‌گونه جنایات، عاملان آن‌ها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب فرسایش مستمر احترام به حقوق بین الملل بشردوستانه شده است که باید به آن پایان داده شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار