فرمانده سپاه لرستان:

امروز رسانه ابزار اصلی جنگ دشمنان است

سردار مرتضی کشکولی گفت: امروز فرهنگ، اقتصاد و رسانه ابزار اصلی جنگ دشمنان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ - 22May 2019

امروز اصل جنگ،  جنگ رسانه ای است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز در نشست رسانه، مقاومت و دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی معجزه قرن معاصر است چراکه شکل، انگیزه، اهداف و رهبریش برخلاف جریان واقعی و طبیعی جهان آن روز اتفاق افتاد.

وی گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جهان دو قطبیِ 100 درصد بود و با اینکه مردم دیندار بودند ولی دین به عنوان یک کاربرد اجتماعی مطرح نبود بلکه فقط در قبرستان‌ها و مساجد بود.

سردار کشکولی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به نام دین، پرچمی را برافراشت، افزود: دشمنان ما در همان روزهای آغازین انقلاب تصمیم گرفتند نگذارند این انقلاب رشد کند  و با تمام توان سعی کردند جلوی شکل گیری آن را بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان شعار انقلاب اسلامی ایران را شعاری ساختار شکن خواند و بیان کرد: در جهان دوقطبی ما گفتیم استقلال می‌خواهیم و قصد داریم دین را هم حاکم کنیم. دشمنان ما در شروع جنگ هشت ساله مطمئن بودند که شش روزه بساط انقلاب اسلامی را جمع می‌کنند ولی دشمن ما در همان 48 ساعت اول پشیمان شد.

سردار کشکولی با بیان اینکه در ابتدای جنگ مردم ما از حیث تجهیزات ضعیف بودند، خاطر نشان کرد: تنها قدرت ملت ایران در برابر دشمان، قدرت ایستادگی و مقاومت بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با ذکر خاطراتی از اوایل جنگ تحمیلی ادامه داد: اوایل انقلاب سران ارتش را یا گرفته بودند یا در زندان بودند و دولت بازرگان هم یک طرح خائنانه داده بود که نیروهای ارتش هرجایی که هستند برگردند به شهر خودشان و این امر باعث ‌شد که استعدادهای نظامی سر جای خودشان قرار نگیرند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس دشمنان ما که نتوانستند اراده ایستادگی ملت ایران را بشکند به جنگ نفتکش ها روی آوردند و انواع جنگ را بر ملت ما تحمیل کردند.

سردار کشکولی گفت: نتیجه ایستادگی ملت ایران  متوقف کردن دشمن بود به نحوی که یک سال بعد از شروع جنگ، به بازپس‎گیری مناطق جنگی روی آوردیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با نقل سخنی از آیت الله جوادی عاملی که فرمودند، جنگ 8 ساله، جنگ جهانی سوم بود که یک طرف آن همه جهان بودند و یک طرف آن ایران، متذکر شد: در این جنگ ما خودمان را یافتیم، اعتماد به  نفس و خود باوریمان بالا رفت.

وی با تأکید بر نقش رسانه در جنگ‌ها و تنازعات نظامی افزود: از همان ابتدای جنگ تحمیلی رسانه‌ها هم با وسایل ابتدایی‌شان در جنگ حضور داشتند و در شرایطی که امپراطور رسانه غرب نمی گذاشت منطق ایستادگی ملت ایران، به آن طرف مرزها برسد، رسانه های داخلی در ایجاد هیجان در مردم برای حضورشان در جبهه بسیار مؤثر بودند.

سردار کشکولی با بیان اینکه بعد از چهل سال، ما شبکه رسانه ای در منطقه و جهان داریم، اظهار داشت: امروز توانستیم بین کشورهای عضو سازمان ملل متحد شکاف ایجاد کنیم و از پنج عضو اصلی این سازمان کشورهای روسیه و چین رأی‌شان برگشته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان وضع نظامی و رسانه ای ایران را در سال‌های اخیر بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس جنگ ما جنگ نظامی اصلی بود و کار رسانه کاری فرعی بود که اصل جنگ را منعکس می‌کرد ولی امروز اصل جنگ رسانه ای است و جای خط مقدم و خط دوم عوض شده است.

 وی هدف رسانه های دشمن را تضعیف اراده ها  دانست و گفت: در بحث داعش آنقدر که این گروه تروریستی در رسانه بزرگ بود در عالم واقع ثلث آن هم نبود.

سردار کشکولی فرهنگ، اقتصاد و رسانه را امروز ابزار جنگ دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نظریه نظام انقلابی را مطرح کردند که این نظام انقلابی قابل دفاع است  و نیاز به یک رسانه در شأن این نظام انقلابی دارد چراکه کشور ما با ایجاد تمدن رسالت جهانی را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها