رزمنده دفاع مقدس مطرح کرد؛

ترس دشمن از صدای «لرکه»

یک پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افتخار ما در دوران دفاع مقدس تنها آرپی‌جی زدن نبود، گفت: به اعتراف اسرای عراقی، صدای «لرکه» رزمندگان لر از مهم‌ترین عوامل ترس دشمن بود.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «خیرالله علوی‌تبار» از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در یاسوج، اظهار داشت: رسانه‌های ما تاکنون اقدام قابل قبولی در رابطه با تبیین ارزش‌های دفاع مقدس انجام نداده‌اند.

وی افزود: ما به عنوان فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد اقرار داریم که استان ما در دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کرده است که این نقش اساسی در میزان مشارکت مردم و در محرومیت‌های مردم این استان که مشکلات‌شان را زیر پا می‌گذاشتند اما در رابطه با دفاع مقدس کوتاهی نمی‌کردند نهفته بوده و تاکنون در هیچ رسانه‌ای منعکس نشده است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس عنوان کرد: افتخارات ما در دوران دفاع مقدس تنها در جبهه نبود بلکه ما در پشت جبهه نیز افتخاراتی نفهته داریم که رسانه‌ها باید ‌آن‌‌ها را زنده کنند.

علوی‌تبار به ایثار و فداکاری زنان این استان در پشت جبهه اشاره داشت و بیان کرد: آنچه مهجور مانده و دشمن به دنبال شکستن آن است اما نمی‌تواند همین فداکاری‌ها است.

وی با بیان اینکه در دنیا همیشه دو گروه دعوا دارند که یک گروه می‌خواهد تغییر ایجاد کرده و یک گروه می‌خواهد ثبات ایجاد کند، گفت: دشمن می‌خواهد ارزش‌های موجود را تغییر دهد و نگذارد آنچه نهفته است معرفی شود اما ما اهل ثبات هستیم و به همین دلیل به ما محور مقاومت می‌گویند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی رسانه‌ها در اثبات فرهنگ مقاومت کاری نکردند عملا به دشمن کمک شد.

علوی‌تبار با بیان اینکه افتخار ما در دوران دفاع مقدس تنها آرپیجی زدن نبود، گفت: به اعتراف اسرای عراقی، نوای «لرکه» (لرکه نوعی صدای ترسناک و روحیه‌بخش است که در هنگام جنگ و جدل با کمک لب و دست ایجاد شده و در واقع نقش خبررسانی و شیپور جنگ را دارد) رزمندگان استان ما در دوران دفاع مقدس لرزه بر تن دشمن می‌انداخت.

وی به خاطره‌ای از گرفتن اسرای عراقی توسط تیپ زرهی ذوالفقار اشاره کرد و افزود: وقتی از یکی از اسرای عراقی که کمی زبان فارسی بلد بود، پرسیدیم شما از چه چیزی می‌ترسید صدای لرکه را که شنید با حالت ترس و لرز اشاره کرد که این صدا از مهم‌ترین عوامل ترس ما بوده است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: متاسفانه این نوای مردم لر استان کهگیلویه و بویراحمد که سبب ارجحیت غیرت مردم این استان بر دیگران می‌شد هیچ جا معرفی نشده است.

علوی‌تبار بیان کرد: رسانه‌های استان در عدم بیان وقایع جنگ و معرفی ارزش‌های دفاعی ما مقصر نیستند اما قاصر بودند و امیدواریم این قصور از بین برود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها