مفرفی کتاب؛

«نبرد فاو، گزارش مستند عملیات والفجر8»

کد خبر: ۳۴۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ - 13May 2019

«نبرد فاو، گزارش مستند عملیات والفجر8»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «نبرد فاو، گزارش مستند عملیات والفجر8» عنوان کتابی از «مجید نداف» است که توسط «مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ» منتشر شده است. این کتاب که برگزیده جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس بوده در پنج فصل شامل «مقدمات عملیات»، «شروع عملیات»، «پیشروی خودی، انهدام دشمن»، «ادامه حملات خودی و پاتک‌های دشمن»، «تحکیم مواضع و تثبیت کامل» و  «اعلام و نقشه‌ها» می‌شود.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«عملیات والفجر8 یکی از بزرگترین موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بود که سپاه پاسداران آن را طراحی و اجرا کرد. صرف‌نظر از جایگاه نبردبزرگ فاو (عملیات والفجر8) در استراتژی نظامی جمهوری اسلامی ایران، بررسی این نبرد بزرگ در دو سطح عملیات و تاکتیک نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سطح عملیاتی نبردهای بزرگ در سه عنوان طرم ریزی، اجرا و تاثیرات آن بر روند کلی جنگ، قابل بررسی است.

مطالعه و تفکر در ابعاد پیچیده این عملیات ـ که فراز بزرگی ار تاریخ پر افتخار این مرز و بوم محسوب می‌گردد ـ مسلما مشتاقان بسیاری در سطوح عالی نظامی خواهد داشت.»

قسمتی از متن کتاب:

«در پی تلاش مذبوحانه دشمن که تا هفته‌ها ادامه دارد، روز به روز بر وحشت ایجاد شده در بین یگان‌های پاتک کننده افزوده می‌گردد تا آنجا که امکان هر گونه حمله کارساز از سوی آنان سلب می‌شود و سرانجام پس از 75 روز نبرد مداوم، دشمن تسلیم توان و موقعیت برتر قوای اسلام شده، ناگزیر بع تثبیت مواضع خود می‌پردازد. در واقع با شروع جدی فعالیت‌های پدافندی عراق که بر خلاف قبل به صورت حساب شده‌ای انجام می‌شود، پایان امید و خاتمه روزشماری عراق برای شکستن خط قوای اسلام و رسوخ به منطقه تصرف شده فاو فرا می‌رسد.»

«نبرد فاو، گزارش مستند عملیات والفجر8» در 205 صفحه مصور به کوشش «مجید نداف» تالیف و توسط «مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ» در هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار