«چالش‌های ایران و آمریکا»

کد خبر: ۳۴۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷ - 09May 2019

«چالش‌های ایران و آمریکا»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شناخت ماهیت سلطه‌طلبانه آمریکا و دخالت‌های مکرر این کشور در امور داخلی کشورهای دیگر به درک سیاست‌‌‌خارجی ایران با آمریکا کمک می‌کند.

نگاه خصمانه واشنگتن به جمهوری اسلامی ایران تا حد زیادی ریشه در صهیونیسم‌ستیزی نظام اسلامی ایران دارد. مسلما نه ایران از مواضع خود عدول خواهد کرد و نه آمریکا از سیاست‌های ددمنشانه خود دست خواهد کشید.

کتاب «چالش‌های ایران و آمریکا» نوشته «جواد منصوری» از آثار انتشارات «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» است که در دو بخش تنظیم و تالیف شده است.

بخش اول این کتاب با عنوان «آمریکا و ایران» شامل «تاریخچه روابط ایران و آمریکا» و «مقابله با نهضت اسلامی» است.

بخش دوم نیز با عنوان «چالش‌های جمهوری اسلامی ایران» در پنج فصل شامل «انقلاب اسلامی و مواضع خصمانه ایالات متحده»، «محورهای چالش ایران و آمریکا»، «استراتژی مقابله با ایران»، «استراتژی براندازی»، «ایران در مقابل آمریکا» است.

در مقدمه «چالش‌های ایران و آمریکا» آمده است:

«دولت آمریکا به دلایل متعدد، دشمنی با انقلاب و جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کند و دائما شیوه‌ها و شگردها و سیاست های گوناگونی را در راستای توافق استراتژی براندازی نظام حاکم در ایران به کار می گیرد. علاوه بر دشمنی‌ها و انگیزه‌های ویژه دولت مستکبر آمریکا، عوامل دیگری نظیر وجود منابع عظیم نفت و گاز، موقعیت استراتژیک و ژئواستراتژیک ایران و از همه مهمتر تامین امنیت و سلطه دولت غاصب صهیونیستی اسرائیل بر منطقه به نمایندگی از غرب سرمایه‌داری، از چالش‌های ثابت و قابل پی‌گیری آمریکا با ایران می‌باشد.»

قسمتی از متن کتاب:

«نظام سرمایه‌داری غرب و در راس آن آمریکا همچنان که حالت تهاجمی دارد، در دو دهه اخیر دچار چالش‌های متعددی در داخل و در سطح بین‌المللی شده است. به گونه‌ای که امروز سخن از مرگ غرب، آمریکا در سراشیبی گومورا و پایان عصر آمریکا توسط بزرگان این کشور شده است.

از طرف دیگر اسلام سیاسی به تدریج به صورت نیروی موثر در صحنه بین‌المللی قدرت‌های بزرگ را به چالش کشیده و مراکز مطالعاتی و سازمان‌های دولتی، برای شناسایی و مقابله با آن اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند و همچنان تلاش‌های پیچیده‌ای برای شکست این جریان در حال اجرا می‌باشد.»

«چالش‌های ایران و آمریکا» در 316 صفحه به قلم «جواد منصوری» تالیف و توسط نشر «مرکز انقلاب اسلامی» در دو هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها