نماینده ولی فقیه در استان البرز:

دشمن با «جنگ اراده‌ها» می‌خواهد اراده ما را نسبت به ولی فقیه متزلزل کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمن ما دشمنی است که ذره‌ای به ما رحم ندارد و با به وجود آوردن «جنگ اراده‌ها» می‌خواهد اراده جوانان و مردم را نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب سست و اراده ما را نسبت به ولی فقیه نیز متزلزل کند.
کد خبر: ۳۴۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ - 27April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، صبح امروز به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم، مراسم هفته عقیدتی – سیاسی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله «سید‌مهدی حسینی‌همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن ارزشمند خواندن تکریم مربی و تعلیم و تربیت در سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری اظهار داشت: روش تعلیم و تربیت اسلامی به صورت کامل در قرآن آمده و خداوند متعال این آموزه‌ها و روش تربیتی پیامبران را با استفاده از داستان‌های آموزنده در قرآن آورده است. مانند این که خداوند در قرآن سازش با ستمگران را نهی کرده، ولی بلافاصله بعد از آن انسان ها را توصیه به کظم غیض در برابر خطاکاران می کند. به این صورت هر دو صفت را در کنار هم آموزش داده است.

حسینی‌همدانی تاکید کرد: تربیت ابتدا باید از «خود» آغاز شود و بعد به خانواده، اقوام و سپس به دیگران توسعه بیابد. تعلیم و تربیت مراتب خاص خودش را دارد و به این گونه نیست که یک نفر کاملا دارای تربیت اسلامی باشد و در مقابل شخصی مطلقا از آن بی‌بهره باشد و آخرین مرحله تعلیم اسلامی، تربیت عرفانی است.

وی افزود: در اسلام تعلیم و تربیت در همه بخش ها و گروه‌ها دستورات خاص خودش را دارد و هر کس به اندازه ظرف وجودی خود از این تربیت‌ها بهره‌مند می‌شود. تعلیم و تربیت برای این است که استعدادهای نهفته درونی افراد بروز پیدا کند. اینکه کسی بتواند استعدادهای نهفته شخصی را بعد از کشف به فعلیت برساند می توان گفت که آن شخص را «تربیت» کرده و این کار تربیت مختص «مربی» است.

حسینی‌همدانی با اشاره به این که «خودسازی» نوع دیگری از تربیت فردی است، گفت: عنوان این نوع از تربیت و پرورش «تادیب نفس» است. همیشه در تربیت اشخاص باید به سن آن ها و میزان عقل آنان توجه کرد. در تربیت فعل «اجبار» معنی ندارد، بلکه باید مربی راه صحیح را مشخص کند تا خود فرد بتواند راهش را انتخاب کند و گرنه دیگر نام این عمل تربیت نخواهد بود.

امام جمعه کرج افزود: قرآن کریم کتاب تعلیم و تربیت است که می خواهد انسان را بسازد و تربیت کند. معارفی که قرآن می‌آموزد می‌تواند راه های تمام روابط زندگی انسان را در همه ابعاد تامین کند. اگر تعالیم قرآن همیشه سرلوحه رفتار و تربیت مسئولان و جامعه ما بود خیلی از مشکلات موجود گریبان گیر‌مان نمی‌شد. یکی از مهم ترین تعالیم قرآنی تبعیت و اطاعت از ولی زمان و مقام رهبری در جامعه است که این مطلب در داستان‌های قرآنی بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز در یک هجمه شدید اطلاعاتی قرار داریم. به صورتی که افکار پوچ و بیهوده، شایعات و شبهه‌های گوناگون به سرعت به ذهن مخاطبان به صورت مستقیم عرضه می‌‌شود و باید در این شرایط کسانی که کار تعلیم و تربیت انجام می‌دهند کاملا به روز بوده و دائم در حال مطالعه باشند. زیرا در جنگ نرم نباید منتظر حمله ماند، بلکه باید قدم به قدم همراه دشمن جلو رفت و چه بسا زودتر از حمله دشمن نسبت به دفع و مقابله اقدام کرد.

حسینی‌همدانی افزود: امروز رهبر معظم انقلاب در خط مقدم نبرد ایستاده است و با دید بصیر نسبت به شناسایی دشمن و رفتارها او اقدام کرده و دستورات و راه کارهای لازم را ارائه می‌کند. دشمن ما دشمنی است که ذره‌ای به ما رحم ندارد و با به وجود آوردن «جنگ اراده‌ها» می‌خواهد اراده جوانان و مردم را نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب سست کند. همچنین دشمن می‌خواهد اراده ما را نسبت به ولی فقیه متزلزل کند، زیرا دشمن می داند که بدون رهبر نخواهیم توانست به راه انقلاب خود ادامه دهیم و به انقلاب بزرگ حضرت حجت (عج) برسیم. ما باید گام چهل سال دوم انقلاب را با تاسی از قرآن کریم و با گوش سپردن به فرامین فرماندهی مستحکم‌تر و بلندتر برداریم تا به پیروزی نهایی برسیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای آموزش سپاه با تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها