معرفی کتاب؛

«حاجت روا»

کد خبر: ۳۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ - 23April 2019

«حاجت روا»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «حاجت روا» زندگینامه داستانی سرهنگ دوم «مرتضی زرهرن» از شهدای مدافع حرم است که به قلم «زینب گودینی» تالیف شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«دفاع مدافعان حرم نه فقط دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بلکه در پی لبیک گوبی به بی‌قراری‌های حضرت سیدالشهدا (ع) و دفاع از حریم اسلام اهل بیت و انسانیت است. مقوله شهدای دفاع از حرم اهل بیت (ع) از عجایب تاریخ بشر است.

چرا که افراد بسیاری در ایران و سایر کشورها از همسر جوان کودک خردسال و زندگی راحت‌شان گذشتند تا در کشور و خاکی غریب در راه خدا مجاهدت کرده و به مقام شهادت نائل آیند و این از شگفتی های تاریخ است.

اثر پیش رو شرح زندگی یکی از شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران است که هر چه در طول عمرش از دانش و تجربه آموخته بود با تمام علایق دنیوی‌اش یکپارچه در طبق اخلاص گذاشته و با تمام توش و توان در مصاف با دشمن مردانه ایستاد تا نام ایران و دلاوری مردان ایرانی در تاریخ جاودانه بماند.»

قسمتی از متن کتاب:

«یک روز پس از چهلم آقا مرتضی قرار شد زهرا و دخترش فاطمه به مراسم زنانی بروند. علی را که هشت سال داشت پیش مادربزرگش فرستاد. زهرا و فاطمه و مراسم رفتند. پس از مراسم، دخترش رفت منزل مادر آقا مرتضی. قرار بود شب را آنجا بمانند. وقتی رسید مادربزرگ را ناراحت دید.

چی شد مادر؟

امروز علی آقا کار بدی کرده. از ماشین کسی که به دیدنمون آمده بود این عروسک را برداشته.

زهرا خیلی ناراحت شد. برآشفت. علی را به داخل اتاق برد گوشش را کشید.

مگه خودت این همه اسباب بازی نداری ببین مادربزرگ ات ناراحت شده. من هم خیلی از کارت عصبانیم.

اشک در چشمان علی حلقه بست. خاطر عصبانیتش به حرف‌های علی توجه نکرد. علی تمام شب را ناراحت بود شام نخورده قاب عکس پدرش را بغل کرد ‌و خوابید.

زهرا با دیدن علی که با حسرت قاب عکس پدر را بغل زده، دلش ریش شد از برخوردش با علی ناراحت بود اما تربیتش مهمتر بود نمی خواست به خاطر تربیت بچه‌ها پیش آقا مرتضی شرمنده باشد. قاب عکس را از بغل علی گرفت و بالای سرش گذاشت.

زهرا خواب آقا مرتضی را دید مثل همیشه تمیز و مرتب اما این بار بهش لبخند نزد با جدیت گفت: اصلا ازت انتظار نداشتم کار درست نبود.

در خواب فهمید این حرف‌ها در مورد علی است.»

«حاجت روا» در 100 صفحه مصور به قلم زینب گودینی تالیف و تنظیم شده و توسط «موسسه فرهنگی و انتشارات سوره سبز» در 2 هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار