رئیس سازمان صنعت و تجارت لرستان خبر داد؛

خسارات سیل به بیش از 70 درصد از واحدهای صنفی پلدختر

«محمدرضا صفی‌خانی» گفت: سیل به بیش از 70 درصد از واحدهای صنفی پلدختر خسارات بسیار شدیدی وارد کرده است.
کد خبر: ۳۴۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ - 10April 2019

به گزارش  دفاع پرس از خرم‌آباد، «محمدرضا صفی‌خانی» عصر امروز در جلسه قرارگاه بسیج متخصصین سازمان بسیج مهندسین صنعتی لرستان، اظهار داشت: متاسفانه در ماه‌های گذشته لرستان شرایط خاصی را تجربه کرده و آسیب‌های اقتصادی و روانی سیل این استان بسیار بالاست.

وی ادامه داد: لرستان استانی در حال توسعه بوده و یکی از موانعی که در گذشته در راستای توسعه این دیار وجود داشت، کمبود زیرساخت‌ها است که تلاش زیادی برای جبران این موارد در سال‌های گذشته انجام شده اما متاسفانه مناطقی که دچار سیل شده‌اند از نظر توسعه با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: به عنوان نمونه در چند سال گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه اقتصادی و صنعتی پلدختر صورت گرفت اما متاسفانه سیل خسارت زیادی به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد کرده است.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه حداقل 70 درصد از واحدهای صنفی پلدختر با آسیب و خسارات کامل روبرو شده‌اند، افزود: باید با استفاده از روش‌های مختلف به دنبال حمایت از فعالان اقتصادی آسیب دیده باشیم، چراکه اگر روند طولانی شود مطمئنا چالش‌های زیادی را درگیر کشور خواهد کرد که نمونه بارز آن را باید افزایش مهاجرت دانست.

وی بیان کرد: باید زمینه را برای افزایش مشارکت عمومی در راستای بازسازی مناطق سیل زده فراهم کرد تا هر چه سریعتر زیرساخت‌ها و اماکن مردم بازسازی شوند.

این مسوول در ادامه اظهار کرد: حضور اقشار مختلف مردم برای پاکسازی و کمک به شهروندان پلدختری یک امر بی‌سابقه بوده که باید قدردان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سازمان بسیج مهندسین کشور می‌تواند کمک زیادی به کاهش خسارات بحران سیل در لرستان کند.

صفی‌خانی اظهار داشت: انتظار داریم دغدغه اساسی بسیج مهندسین این باشد که مدلی طراحی شود که مشارکت عمومی افزایش یافته و با سازماندهی درست و با برنامه، منابع و امکانات در جهت بازسازی و حل مشکلات به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار