دبیر هفته هنر انقلاب:

حوزه هنری در حال کادرسازی جدید/ جریان هنر انقلاب رویش‌های قابل لمسی دارد

مجدالدین معلمی با اشاره به کادرسازی جدید در حوزه هنری گفت: جریان هنر انقلاب رویش‌های قابل لمسی دارد.
کد خبر: ۳۴۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 08April 2019

جریان هنر انقلاب رویش‌های قابل لمسی دارد/ حوزه هنری در حال کادرسازی جدید استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «هفته هنر انقلاب» و جشنواره «شعر و داستان انقلاب» با حضور مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب و محمد زرویی‌نصرآباد مدیر عامل سپهر سوره هنر در حوزه هنری برگزار شد.

محمدرضا زنگنه مجری کارشناس این نشست در ابتدا در توضیحاتی اظهار داشت: هفته هنر انقلاب، امسال برای پنجمین سال متوالی به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم برگزار می‌شود.

مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب در ادامه نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب و در دهه ۶۰ و ۷۰ وقتی می‌خواستند از هنرمندان انقلاب نام ببرند اسم‌ها محدود بود.

وی گفت: شاید به جز رشته شعر که از قبل انقلاب جوشش و رویش دائمی داشت، در سایر رشته‌ها با فقر هنرمند مواجه بودیم و تعداد هنرمندانی که کار بارز خلق می‌کردند کم بود اما امروز جریان هنر انقلاب رویش‌های قابل لمسی دارد.

دبیر هفته هنر انقلاب تاکید کرد: ما در حوزه ادبیات، رمان، شعر، گرافیک نقاشی و سینما جمع هنرمندانی داریم که به عرصه هنر انقلاب ورود پیدا کرده‌اند که آثار قابل ملاحظه‌ای دارند و می‌توان این تعبیر را داشت که جریان هنر انقلاب جریانی عمومی شده‌ است. البته هنوز در رشته‌هایی ضعف‌هایی وجود دارد که نیازمند به آموزش داریم. ایجاد شکاف نسلی بین هنرمندان شاخص گذشته و نسل جدید مهم‌ترین مشکل هنر انقلاب است.

معلمی عنوان کرد: ابزارهای جدید موجب سهولت در تولید آثار هنری شده و البته نسل جدید ارتباط پخته با هنرمندان گذشته ندارند و این ارتباط کمی منقطع شده است لذا بخش کادرسازی و ارتباط نیروهای جدید با متخصصین و پیشکسوتان قبل از کارهای حوزه هنری است.

معاون هنری حوزه هنری درخصوص انتخاب چهره سال هنر انقلاب گفت: طی پنج سال گذشته اقدام به معرفی چهره‌های سال هنر انقلاب کرده‌ایم. دبیرخانه چهره سال یک دبیرخانه دائمی و منظم است که فعالیت‌ها را رصد می‌کنند. ما هرساله به یک لیست ۲۰ نفره می‌رسیم که پیشکسوتان و هنرمندان جوان در این لیست وجود دارند.

وی دربرگیری و جریان‌سازی اثر هنری را پیش‌شرط انتخاب چهره شاخص عنوان کرد و افزود: انقلابی بودن، دربرگیری عمومی و جریان‌سازی عمومی از شاخص‌های ما برای انتخاب چهره شاخص هنر انقلاب بوده است. از میان رضا امیرخانی، محمدعلی باشه‌آهنگر، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کوروش زارعی، محمدمهدی سیار، نیلوفر شادمهری، مهناز فتاحی، پیام فضلی‌نژاد، محسن کاظمی، مسعود نجابتی، فاضل نظری، مهدی نقویان و وحید یامین‌پور، هیئت داوری نهایتاً رضا امیرخانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان را به عنوان پنج نامزد نهایی، انتخاب کردند.

معاون هنری حوزه هنری خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار از شش رویداد که فعالیت گروهی بودند به صورت پروژه سال می‌توان یاد کرد که در برنامه‌های ما هم معرفی شدند. موسسه خانه طراحان انقلاب اسلامی، هیئت هنر، کلاس‌های مجید شاه‌حسینی، جلسات شهاب مرادی در حوزه سبک زندگی و تهیه‌کنندگی مستند ثریا به عنوان نامزدهای رویداد هنر انقلاب معرفی شدند.

معلمی به فروش آثار هنری در قالب یک خیریه برای سیل‌زدگان کشور اشاره کرد و گفت: در سه گالری حوزه هنری آثار هنری برای فروش عرضه می‌شود که از همه کسانی که می‌توانند در این امر خیر شرکت کنند. همچنین یک کنسرت موسیقی خیریه از «اشکان کمان‌گری» برای سیل‌زدگان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار