سرلشکر صفوی در همایش دانشمند برجسته عنوان کرد

آمادگی سپاه برای همکاری با دانشگاه‌های صنعتی در زمینه پروژه‌های محرمانه

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سپاه آمادگی دارد در بخش‌های مختلف ازجمله هوافضا، دریایی و تاحدودی نیز نیروی قدس با بخش‌هایی از دانشگاه‌های صنعتی برای انجام پروژه‌های طبقه‌بندی شده و محرمانه قرارداد همکاری منعقد سازد.
کد خبر: ۳۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲ - 18November 2014

آمادگی سپاه برای همکاری با دانشگاه‌های صنعتی در زمینه پروژه‌های محرمانه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در همایش "دانشمند برجسته" که عصر امروز به مناسبت گرامیداشت شهید تهرانیمقدم در دانشگاه شریف برگزار شد، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به فرزندان شهدا، خانواده شهید تهرانیمقدم، دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: عدهای از پژوهشگران و اندیشمندان ایرانی تاریخ تحولات علمی، سیاسی و مرحله تمدنساز ایران اسلامی را از نظر تمدنشناسی به پنج دوره اعتلا-انحطاط تقسیم میکنند که در دوره اول از قرن اول تا پنجم هجری قمری دوره تمدن اسلامی دوره اعتلا را طی می کنند.

وی افزود: در این دوره که مطابق با قرن هفت تا 11 میلادی در اروپاست، اروپاییان از نظر سیاسی و اقتصادی عقبمانده هستند.

سردار صفوی ادامه داد: دوره دوم که همزمان با دوره حمله مغول است، از قرن پنجم تا قرن هفتم هجری قمری را در برمیگیرد؛ این دوره مصادف است با دوره افول و انحطاط علمی، که بهواسطه حمله مغول در کشورمان ایجاد شده بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا دوره سوم را از اواخر قرن هفتم تا قرن یازدهم هجری قمری ذکر کرد و گفت: دراین دوره سه امپراطوری صفویه، عثمانی و گورکانیان شکل میگیرند، به نحوی که از نظر تمدنی و علمی پیشرفتهایی صورت میگیرد.

وی با اشاره به اینکه از قرن یازدهم تا سیزدهم قمری یک دوره افول و عقبماندگی از نظر فرهنگی، علمی و تمدنی را شاهدیم، یادآورشد: از قرن سیزدهم هجری تاکنون دوره روحیه مبارزه با استعمارگران خارجی و بروز ظهور بیداری اسلامی را در کشورهای منطقه شاهدیم.

سردار صفوی تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 که در دوره پنجم روی داد دوره شروع تجدید حیات علمی، سیاسی، فرهنگی و تمدنی جهان اسلام را در برمیگیرد.

وی در ادامه با اظهار اینکه یکی از میدانهایی که باعث شد جوانان به خودباوری دست یابند میدان جنگ بود، تصریح کرد: در میدان نبرد جوانانی بودند که با شجاعت، صبر، مقاومت و ایثارگری توانستند در دانشگاه انسانساز دفاع مقدس نمره قبولی را بهدست آورند؛ به نحوی که 80 درصد فرماندهان ما در آن دوران دانشجو یا فارغالتحصیل دانشگاهها بودند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس 10 هزار دانشجو در یگانهای ما حضور داشتند و این باعث شد تا ما در عملیاتهای متعدد از جمله عملیات فتح فاو که شش ماه کار تحقیقاتی و شناسایی آن به طول انجامید، از عکسهای ماهوارهای، آزمایش زمینشناسی و برپایی 50 ایستگاه هواشناسی در منطقه، با اتکا به دانش دانشجویان و فرماندهان نهایت استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه شهیدانی همچون تهرانیمقدم، باقری، باکری، زینالدین و همّت ازجمله جوانانی بودند که تحصیلات دانشگاهی داشتند، سردار تهرانیمقدم را موسس توپخانه و موشکی سپاه دانست و ادامه داد: از اینکه برخی سادهاندیشان فکر میکنند جنگ به سادگی اداره شده و برخی از فرماندهانِ جنگ را زیر سوال میبرند گلایه دارم.

سردار صفوی با اظهار اینکه هماکنون در ایران اسلامی شاهد بروز یک مرحله خیزش و یا زمینهسازی برای پیشرفت علمی و فرهنگی و تمدنی قرار دارد، یادآور شد: ایران اسلامی ما 70 هزار استاد و چهار میلیون و 200 هزار دانشجو دارد که این باعث شده تا رهبر حکیم و فرزانه کشورمان بر روی علمآموزی تاکید کنند؛ بنابراین سرعتی که اکنون دانشگاههای ما دارند نباید کم شود؛ لذا امیدواریم سیاستگذاران ما این را درک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غربیها نمی خواهند که جوانان ما از سکوی علم و فنآوری عبور کنند، زیرا میدانند دانش قدرت میآفریند و اگر قدرت سیاسی کشور با علم همراه شود قدرتآفرینی آن افزایش مییابد.

سرلشکر صفوی شهید تهرانیمقدم را سرداری خردمند، دانشمند و عارفی دانست که تفکرش قرآنی بود و از اخلاق و رفتار انسانی و اسلامی بهره میبرد؛ به نحوی که در بحران جنگ شهرها این شهید توانست اقتدار و بالندگی موشکی ایران را به قدرت امنیتبخش تبدیل کند.

وی با تاکید برانیکه شهید تهرانیمقدم پس از جنگ نیز نقش بی بدیلی در پیشرفت علوم موشکی ایران داشت، افزود: قدرت موشکی ایران که بهواسطه دانش و تلاش شهید تهرانیمقدم بهوجود آمد برای کشورهای منطقه صلح و امنیت را در پی داشت؛ زیرا ایران را لنگرگاه ثبات معرفی کرد و نقشههای شوم استکبار پس از اشغال عراق و افغانستان را ناکام گذاشت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: قدرتمندان به دلیل آنکه دیدند قدرت ملت ایران، رهبری و ظرفیت نیروهای مسلح و نیز جوانان کشورمان افزایش یافته، از زخم وارد کردن به ایران پشیمان شدند؛ در حالی که بنا بر گفته رئیس جمهور سابق امریکا آنها میخواستند بعد از اشغال عراق، به ایران حمله کنند.

وی با بیان اینکه شهید تهرانیمقدم اولین بار توپخانه سپاه را در عملیات بیتالمقدس پایهریزی کرد، گفت: شهید تهرانیمقدم که ورزشکار نیز بود پنج هزار کوهپیمایی را در سپاه اجرا کرد و در کنار آن صنعت موشکی سپاه را هم توسعه داد.

سردار صفوی در ادامه از دانشجویان خواست شهیدانی همچون تهرانیمقدم، احمدیروشن، چمران و سایر شهدا را بهعنوان الگوی ملی، اخلاقی، رفتاری و اندیشهای خود قرار دهند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در توصیهای دیگر به جوانان دانشجو عنوان کرد: شناخت ایران، منطقه و جهان ضرورتی است که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند، زیرا اگر از ظرفیتهای داخل کشور با خبر نباشند و تاریخ و تمدن و ظرفیتهای کشور را نشناسند نمیتوانند به پبشرفتی نائل آیند.

وی سپس با اظهار تاسف نسبت به اینکه تاکنون نتوانستهایم علم را به صنعت متصل، و علم را به ثروت منتهی سازیم، بیان داشت: دولت میتواند برای تنظیم برنامههای پنج ساله و اجرای آنها از نخبگان علمی کشور استفاده کند و این در حالی است که دشمنان ما هم سعی دارند تا مسوولان بخشهای مختلف کشورمان از ظرفیتهای علمی کشور استفاده نکنند؛ به عبارت دیگر آنها به دنبال این هستند که ما نتوانیم در سال 1404 قدرت اول علمی منطقه باشیم.

سردار صفوی با تاکید بر اینکه زندگی مردم ما میتواند بهتر از این باشد، افزود: درصورتی که بتوانیم اشتغال را برای جوانان مهیا کنیم زندگی مرم ما میتواند بهتر از وضع موجود باشد؛ البته در برخی زمینهها مانند برنامههایی که وزارت بهداشت دنبال میکند پیشرفتهای خوبی داشتهایم که امیدواریم در سایر بخشها بهویژه در موضوع اشتغال چنین پیشرفتهایی داشته باشیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا درپایان با اظهار این مطلب که دولت تدبیر و امید میتواند در زمینه اشتغالزایی برنامههای اجرایی خوبی داشته باشد، تصریح کرد: دشمنان فرامنطقهای علیه ملت ما خوابهایی را دیدهاند، اما امیدواریم هیچگاه خوابهای آنها تعبیرنشود و بتوانیم از این پیچ تاریخی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب به سلامت عبور کنیم و کشور را به سمت ساختن تمدن جدید ایرانی-اسلامی پیش ببریم.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار