در نشست خبری مطرح شد:

جایزه جلال و کاهش میزان جوایز

دومین نشست خبری هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد امروز با حضور مهدی قزلی مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵ - 18November 2014

جایزه جلال و کاهش میزان جوایز

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، قزلی در این نشست اظهار کرد: امیدوارم تلاشهای مجموعه و دوستان من در روز اختتامیه که سوم آذر و در تالار وحدت برگزار خواهد شد به ثمر برسد ابعاد این جایزه روشن و برگزیدگان و برندگان هفتمین دوره جایزه ادبی مشخص شده است که در اختتامیه معرفی میشود.

وی افزود: امیدوارم رسانهها توجهی به آثار برگزیده این دوره و دورههای گذشته داشته تا آژانس های ادبی هم نگاهی به این آثار داشته باشند زیرا ما باید به این سمت حرکت کنیم که در جایزه ادبی جلال و آثار برگزیدگان آن در نمایشگاه های بین المللی داخل و خارج به عنوان یک شاخص معرفی شوند.

مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان تصریح کرد: برای این دوره از جایزه ادبی ویژه نامه ای آماده شده که چیزی فراتر از بولتن است که در اختتامیه در میان حاضرین توزیع خواهد شد.

قزلی خاطرنشان کرد: مستند کمتر دیده شده ای از جلال آل احمد ساخته شده که زندگی وی در سال های پایانی او را شامل میشود همچنین نشانی را از طراحی کرده ایم که به برندگان این دوره اهدا خواهد شد در ادامه قزلی به عنوان سخنگوی هیات علمی نارضایتی این هیات را از کاهش تعداد جوایز اعلام کرد.

سخنگوی هیات علمی جایزه جلال آل احمد به اسامی داوران اشاره و گفت: محمد جواد جزینی، مجید قیصری، ابوتراب خسروی داوران بخش داستان کوتاه، حسین بیات، حسن سلیمانی، محمدرضا سنگری داوران بخش نقد ادبی، حبیبه جعفریان، نصرت الله محبوب زاده، جواد محقق به عنوان داوران بخش مستند، بلقیس سلیمانی، قاسم علی فراصت، حمیدرضا شاه گلی به عنوان داوران بخش رمان معرفی شدند.

در این نشست وی همچنین از کاهش میزان تعداد سکه های بهار آزادی جایزه جلال از 110 سکه به 30 سکه بهار آزادی خبرداد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها