ما پیروزیم-۴۱۸/

فرزند شهید رجایی‌فر: در هفت‌تپه حضور پدرم را همه جا حس می‌کردم

مهدیه رجایی‌فر با اشاره به شهدای هفت‌تپه که شهید رجایی‌فر یکی از شهدایی بود که در آنجا حضوری فعالی داشت و بعنوان خادم در آنجا مشغول خدمت‌رسانی به زئران بود، گفت: در هفت‌تپه حضور پدرم را همه جا حس می‌کردم.
کد خبر: ۳۳۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ - 24March 2019

فرزند شهید رجایی‌فر: در هفت‌تپه حضور پدرم را همه جا حس می‌کردمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اگر می‌خواهید ایثار و ازخودگذشتگی را از نزدیک حس کنید و عشق به مردم را به معنای واقعی کلمه ببینید برای یک بار هم که شده به سفر راهیان نور بیایید. سفر کنید به سرزمینی که  خاکش مزین شده به خون شهدا. برای به تصویر کشیدن گوشه ای از این عشق به میان تنی چند از زائران جوان و نوجوان رفتیم که از مازندران شمالی‌ترین استان کشور در ایام نوروز به جنوب آمدند و با آنها به گفت‌وگو نشستیم که از نظرتان می‌گذرد.

برای شناخت شهدا به راهیان نور آمدم

«فاطمه نجفی» حافظ قرآن است و اهل ساری با اشاره به اینکه از یادمان‌های فتح المبین و اروندرود بازدید کرده است، می‌گوید: حال و هوای معنوی فتح‌المبین مرا مجذوب خودش کرد و احساس آرامش وصف نشدنی داشتم.

نجفی درباره علت سفرش به مناطق عملیاتی جنوب، خاطرشان می‌کند: مایل بودم بیشتر از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدا بدانم از کسانی که برای دفاع از کشور جان دادند.

این حافظ قرآن به جوانان هم سن و سالش توصیه می‌کند حتماً وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند که راه درست را به آدم نشان می‌دهد.

راهیان نور، مهمانی شهداست

«طهورا فلاح» نوجوان 14 ساله دیگری است که با او هم کلام شدیم. از ساری به سفر راهیان نور آمده و ذوق و شوق زیادی دارد. او می‌گوید:  قدم به قدم این مناطق بوی شهدا را می‌دهد و می شود آن را حس کرد.

این زائر نوجوان شهدا حضورش در مناطق عملیاتی را مهمانی شهدا می‌داند و اضافه می‌کند: هیچ حال و هوایی را نمی‌توان با حضور در این مناطق عوض کرد.

طهورا با تاکید بر اینکه باید شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم، خاطر نشان می‌کند: عنایت به شهدا دو طرفه است و اگر کسی به آنها متوسل شود خواسته اش به اجابت می‌رسد. طهور از همسالانش می‌خواهد بیایند و این حال و هوا را تجربه کنند.

به حرف‌های حضرت آقا عمل کنیم

«سیده فاطمه قاسمی» که پنجمین بار است به راهیان نور می‌آید در پاسخ به سوال ما درباره علت حضورش می‌گوید: اینکه هر بار دوست دارم به این سفر بیایم بخاطر خودسازی است.

این دانش آموز حافظ قران با اشاره به بازدیدی که از یادمان‌ها داشته، بیان می‌کند: به فتح‌المبین و شلمچه رفتم اما حس آرامشی که در شلمچه داشتم بیش‌تر از جاهای دیگر بود زیرا شهدای شلمچه مظلومیت خاصی داشتند.

فاطمه در بخشی از سخنان خود به جملات امام خمینی (ره) که می‌فرمایند: «چشم امید من به جوانان است»، تصریح می‌کند: ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و به توصیه‌های حضرت آقا که به جوانان داشتند، گوش دهیم و به آن عمل کنیم.

در هفت‌تپه حضور پدرم را حس می‌کردم

«مهدیه رجایی‌فر» فرزند شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر هم یکی از زائرانی است که به سراغش رفتیم. او می‌گوید: پدرم در ایام نوروز به مناطق عملیاتی سفر می‌کرد و من هم دوست داشتم مثل پدرم به این مناطق بیایم. هر چند پدرم حضور فیزیکی ندارد اما حضور معنوی اش در این مناطق هست.

این فرزند شهید با اشاره به شهدای هفت‌تپه که شهید رجایی‌فر یکی از شهدایی بود که در آنجا حضوری فعالی داشت و بعنوان خادم در آنجا مشغول خدمت رسانی به زئران بود یادآور می‌شود: در هفت‌تپه حضور پدرم را همه جا حس می‌کردم.

مهدیه به توصیه پدرش که می‌گفت به دیدار خانواده‌های شهدا بروید، متذکر می‌شود: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا علاوه بر آنکه به دیدار خانواده شهدا برویم به وصیت‌نامه‌های آنان هم عمل کنیم.

این خاک ها بوی برادران شهیدم را می‌دهد

«آسیه عامری» خواهر دو شهید هم در گفت‌وگویی درباره سفرش به راهیان نور می‌گوید: ایام نوروز را می‌توانستم جای دیگر باشم اما اینجا بوی شهدا را دارد، برای همین به این مناطق آمدم.

خواهر شهیدان عامری با اشاره به اینکه برادرهایم در همین مناطق به شهادت رسیدند، خاطر نشان می‌کند: یکی از برادر هایم 4 فروردین در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید. خاک‌های فتح المبین بوی برادر شهیدم را می‌دهد.

عامری این مناطق را بهترین جای دنیا می‌داند و به نسل‌های جوان توصیه می‌کند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها