ما پیروزیم-۴۱۵/

نقاشی «عروسی در زمان جنگ» از ناصر پلنگی + عکس

تابلوی نقاشی «عروسی در زمان جنگ» اثر ناصر پلنگی در موزه خرمشهر یکی از نقاشی‌هایی است که به روند زندگی مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۳۳۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ - 24March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ناصر پلنگی یکی از شاخص‌ترین هنرمندان انقلاب است که در سال ۱۳۳۶ در همدان متولد شد. وی سال ۱۳۵۵ به عنوان شاگرد اول در کنکور دانشکده هنرهای زیبا تحصیلات هنری خویش را اغاز کرد و لیسانس خود را در سال ۱۳۶۴ در رشته هنرهای تجسمی از دانشگاه تهران دریافت نمود.

این هنرمند کشورمان از بنیان گزاران و مدیران دانشکده هنر شاهد و دانشکده هنر سوره بوده است که در جریان هشت سال دفاع مقدس نقاشی‌های ماندگار زیادی را از خود به یادگار گذاشته است.

نقاشی‌ها و دیوارنگاره‌های مربوط به مسجد جامع خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس از معروف‌ترین آثار پلنگی است. تابلوی نقاشی «عروسی در زمان جنگ» یکی دیگر از آثار ناصر پلنگی است که در موزه خرمشهر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که به روند زندگی مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

این اثر که با رنگ و روغن و با تکنیک چاپ دستی روی کاغذ در سال ۱۳۷۵ توسط این هنرمند انقلاب نقاشی شده در اندازه ۸۰×۱۲۰ در معرض دید مخاطبین قرار دارد.

نقاشی «عروسی در زمان جنگ» از ناصر پلنگی+ عکس

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار