تقدیر از بدرالسماء و طالب‌زاده؛

نامزدهای اولیه انتخابیه چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند

دبیر پنجمین جشن هفته هنر انقلاب، اسامی نامزد‌های اولیه کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۳۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ - 18March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری و دبیر پنجمین جشن هفته هنر انقلاب، 14 چهره فرهنگی و هنری را به عنوان نامزد‌های اولیه کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال 97 معرفی کرد.

بنا به این خبر، اسامی این شخصیت‌ها و معیار‌های انتخاب آن‌ها به ترتیب حروف الفبا و شرح زیر اعلام شد:

رضا امیرخانی

معیار: برنده جایزه یازدهمین دوره جایزه جلال در سال 97 برای نویسندگی رمان «رهش»، تاثیرگذاری ادبی و جذب حداکثری مخاطب.

محمدعلی باشه آهنگر

معیار: کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» و نگاهی نو به دفاع مقدس و حادثه کشتار مکه.

هدایت‌الله بهبودی

معیار: برنده یازدهمین جایزه جلال در سال 97 برای نویسندگی کتاب «الف-لام-خمینی» و مستندسازی از وقایع مهم تاریخ انقلاب.

ابراهیم حاتمی‌کیا

معیار: کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» و پرداختن به موضوع مدافعان حرم و مبارزه با تروریسم و توفیق در جذب مخاطب گسترده.

کوروش زارعی

معیار: کارگردانی نمایش «مثل ماهی در خاک» و اجرا در کنگره سرداران شهید کرمان به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش سال، کارگردانی نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با بازی هنرمندان سوری و اجرای یک‌ماه آن در کشور سوریه.

محمدمهدی سیار

معیار: خالق اشعار و ترانه انقلابی، آثار وی نسبتی نزدیک با موضوعات روز انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مردم داشته و مورد اقبال مخاطبان است. همچنین پاسخ‌گویی بهنگام و روزآمد به مسائل اجتماعی، خلق اشعار و ترانه‌های انقلابی، جلب اقبال عمومی در اشعار عاشقانه.

نیلوفر شادمهری

معیار: نویسنده کتاب پرفروش و جریان‌ساز «خاطرات سفیر» با تیراژ بیش از 100 هزار نسخه در یک سال.

مهناز فتاحی

معیار: نویسنده کتاب پرفروش و تحسین شده «فرنگیس» که مبین گوشه‌هایی مهم، اما دیده نشده از مقاومت مردمی و نقش زنان در دوران دفاع مقدس است.

پیام فضلی‌نژاد

معیار: مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی «شوکران» در نقد و تبیین اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی که در نظرسنجی‌های رسانه ملی در مرتبه پربیننده‌ترین برنامه‌های گفت‌وگو محور قرار گرفت.

محسن کاظمی

معیار: نویسنده کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» خاطرات متهم دادگاه میکونوس، تحقیق و نگارش این کتاب که درباره مهم‌ترین پرونده امنیتی و بین‌المللی چهل ساله انقلاب است، بیش از ده سال طول کشیده و سند گویای مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی است.

مسعود نجابتی

معیار: تاثیرگذاری در عرصه هنر تجسمی، جشنواره‌ها و رویداد‌های بزرگ هنری، آموزش هنرمندان متعهد و جوان و واکنش به وقایع مهم جهان با نگاهی هنری. مدیریت و دبیری جشنواره تجسمی مقاومت، توجه به کادرسازی و آموزش گسترده هنرمندان متعهد و جوان، واکنش هنرمندانه، متعهدانه و بهنگام نسبت به وقایع جهان اسلام.

فاضل نظری

معیار: دستیابی به آمار فروش بیش از 500 هزار نسخه از مجموعه شعر‌های این شاعر در سال 97 و جریان‌سازی سبکی در شعر معاصر و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی.

مهدی نقویان

معیار: کارگردانی مستند‌های «در برابر طوفان»، «خارج از دید 2» و «ایران 20»، مستندسازی و شناساندن افتخارات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌ای نوین.

وحید یامین پور

معیار: اجرای برنامه «جهان‌آرا» در شبکه افق، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه و بررسی و پرداخت به مسائل روز انقلاب و چاپ کتاب پرمخاطب نخل و نارنج.

از میان اسامی نامبرده، پنج چهره به عنوان نامزد‌های نهایی کسب عنوان چهره سال 97 هنر انقلاب متعاقبا انتخاب و اعلام خواهند شد. چهره سال هنر انقلاب با رای 100 نفر از فرهیختگان، هنرمندان پیشکسوت و مدیران ارشد فرهنگی انتخاب خواهد شد.

جشن هفته هنر انقلاب که به همت حوزه هنری و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر برگزار می‌شود، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ 20 فروردین‌ماه 98 آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویداد‌های مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ 27 فروردین ادامه می‌یابد.

در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری از یک عمر فعالیت متعهدانه، روزآمد و تاثیرگذار استاد رضا بدرالسماء و استاد نادر طالب‌زاده تقدیر خواهد شد.

رویکرد‌ها و سیاست‌های جشن هفته هنر انقلاب از شعار «هنر متعهد به حقیقت» پیروی می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها