مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری مراسم اعتکاف در 192 مسجد خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام «احمد رضایی» گفت: امسال 192 مسجد آماده پذیرایی از معتکفین خراسان جنوبی هستند.
کد خبر: ۳۳۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 03March 2019

آغاز ثبت نام معتکفین/ 192 مسجد آماده پذیرش معتکفین هستندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اعلام برنامه های ایام اعتکاف اظهار داشت: در مراسم اعتکاف سال گذشته در خراسان جنوبی 7 هزار و 700 نفر شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به اینکه اعتکاف در آغازین روزهای سال است پیش‌بینی این است که 9 هزار نفر در اعتکاف شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 610 برادر و 6 هزار و 132 خواهر در 183 مسجد در سطح استان خراسان جنوبی برای اعتکاف فعال بودند اعلام کرد: امسال 192 مسجد آماده پذیرایی از معتکفین هستند که از روز پنجشنبه ثبت نام از معتکفین آغاز شده است.

هزینه ثبت‌نام 60 هزار تومان است

رضایی تصریح کرد: نکته قابل توجهی که در اعتکاف وجود دارد این است که جمعیت غالب معتکفین، جوانان و نوجوانان هستند و بیش از 60 درصد از معتکفین را جوانان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هزینه اعتکاف با مشورت آشپزهای مساجد تعیین شده و در مرکز استان 60 هزار تومان است گفت: در بعضی از شهرستان ها کمتر است چون بعضی از شهرستان ها بانی ثابت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص نحوه ثبت نام عنوان کرد: همه مساجد به صورت سنتی و حضوری انجام می شود اما چهار مسجد امام هادی (ع)، محمد رسول الله (ص)، جوادالائمه (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت‌نام می‌شود.

رضایی اضافه کرد: 10 مسجد در مرکز استان برای خواهران است و 2 مسجد برای برادران است و شروع ثبت‌نام در مرکز استان از روز پنجشنبه آغاز شده، اما ثبت‌نام در شهرستان ها 10 روز مانده به اعتکاف آغاز می شود.

حضور 500 مبلغ دینی در ایام اعتکاف در خراسان جنوبی

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی اعتکاف تبیین کرد: امسال برای بحث‌های فرهنگی بیشتر روی حلقه های معرفتی و بصیرتی برنامه‌ریزی داریم و در سطح استان 500 نفر از مبلغین در این ایام حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها