در نشست فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای مطرح شد؛

میزان جوایز برگزیدگان سینمای اخلاق/ گرانی ارز باعث وقفه «جشنواره ۱۰۰» شد

مدير عامل موسسه سپهر سوره هنر گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ به علت محدوديت‌های مالی حوزه هنری و همه دستگاه‌های فرهنگی و همچنین گرانی ارز با يک سال وقفه برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ - 25February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد زرویی نصرآباد» مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر در نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم صد ثانیه‌ای اظهار داشت: جشنواره علاوه بر نگاه تولیدمحور، بیشتر نگاهی حمایتی از هنرمندان جوان دارد. در کل، نگاه اصلی جشنواره‌های هنری، توجه به کشف استعداد‌هاست که در واقع درگاه ورودی برای استعدادپروری و کشف آن است که آزمون ورودی به این مرحله با حمایت‌ها و همراهی این افراد ادامه‌دار می‌شود.

وی افزود: جشنواره فیلم ۱۰۰ به علت محدودیت‌های مالی حوزه هنری و همه دستگاه‌های فرهنگی و همچنین گرانی ارز با یک سال وقفه برگزار شد. با انتشار فراخوان جشنواره تا پایان مهلت ارسال آثار، هزار و ۳۲۸ اثر در بخش ملی دریافت شد که از این تعداد ۸۰۳ اثر مربوط به بخش اصلی و ۵۲۵ اثر مربوط به بخش مسیر تجربه و فیلم اولی‌ها بوده است.

مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر اضافه کرد: به علت رقابت فیلم اولی‌ها با گروه‌های حرفه‌ای‌تر و امکان تضعیف روحیه این افراد در عنفوان جوانی، در این بخش به شناسایی رویش‌ها توجه شده است.

وی تعداد کل آثار شرکت‌کننده در این جشنواره را ۹۴۳ اثر برشمرد که ۵۷۱ اثر مربوط به بخش اصلی و ۴۱۶ اثر متعلق به بخش مسیر تجربه بوده است.

زرویی‌نصرآباد گفت: بخش معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حمایتی از جشنواره داشته است که به موجب آن بخشی به عنوان «حمایت از تولیدات ایرانی» در این جشنواره تعبیه شد که ۱۱۰ اثر از علاقه‌مندان به این بخش دریافت شد که در دو بخش مجزای اصلی و اکران قرارگرفته‌اند.

مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر ادامه داد: در بخش اصلی در مجموع ۱۱۵ اثر با هم رقابت می‌کنند که از این تعداد ۷۲ اثر دارای قالب داستانی، ۲۴ اثر دارای قالب مستند و ۱۵ اثر دارای قالب پویانمایی بوده‌اند که به بخش مسابقه راه یافته‌اند؛ اما فیلم‌های فاقد استاندارد در بخش اکران به نمایش گذاشته می‌شوند که از مجموع ۱۰۶ اثر، ۷۱ اثر داستانی، ۲۳ اثر مستند و ۱۲ اثر پویانمایی بوده است.

وی در خصوص تعداد آثار مربوط به بخش مسیر تجربه گفت: در بخش اصلی ۴۵ اثر به بخش مسابقه راه یافته است که در بخش اکران ۳۷ اثر به نمایش گذاشته می‌شود. کل فیلم‌ها در ۹ سانس نمایش داده می‌شود که یک سانس به مسابقه مسیر تجربه، سه سانس به مسابقه ملی، سه سانس به بخش غیر رقابتی، یک سانس به مسابقه حمایت از کالای ایرانی، یک سانس به مسابقه بین الملل و یک سانس به بخش خارج از بین‌الملل تعلق گرفته است.

زرویی نصرآباد عنوان کرد: در راستای رایزنی‌های انجام شده با سایت آپارات، تفاهماتی صورت گرفت که نظرسنجی مردمی به صورت همزمان با اکران فیلم‌ها در سالن‌ها انجام شود و از فیلم‌های برگزیده از نگاه مردم، در اختتامیه تقدیر خواهد شد.

مدیرعامل موسسه سپهر سوره هنر خاطرنشان کرد: از برگزیده تمام بخش‌های جشنواره، یک فیلم انتخاب و وی از جایزه ۱۵ میلیون تومانی به همراه تندیس جشنواره بهره‌مند خواهد شد. همچنین در بخش اصلی در هر کدام از بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی به بهترین کارگردانی مبلغ ۱۲ میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره اعطا خواهد شد و در هر کدام از این بخش‌ها از ۲ فیلم با مبلغ هفت تومان تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: یک جایزه پنج میلیون تومانی به تکنیک فیلم تعلق می‌گیرد و به همین میزان یک جایزه دبیر به برگزیده بخش مسیر تجربه و مبلغ سه میلیون تومان به فیلم تقدیری در هر سه بخش اختصاص می‌یابد. در بخش «حمایت از کالای ایرانی» نیز به فیلم‌های برگزیده هفت میلیون تومان و سه میلیون تومان هم به فیلم‌های تقدیری تعلق خواهد گرفت. در بخش جایزه جهانی نیز به هر یک از برگزیده‌ها مبلغ یک هزار و ۵۰۰ یورو اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها