ما پیروزیم-۴۴۰/ حجت‌الاسلام سالک در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در گرو تقویت «راهیان نور» است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از راهیان نور به عنوان «دانشگاه آموزش علم و تهذیب» یاد کرد و گفت: هرچه در تقویت برنامه‌های راهیان نور کار کنیم، نه‌تنها ضرر نکرده‌ایم، بلکه باعث محفوظ ماندن انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس از توطئه‌های غربی‌ها شده‌ایم.
کد خبر: ۳۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ - 27March 2019

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در گرو تقویت فعالیت‌های راهیان نورحجت‌الاسلام «احمد سالک» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به رشادت و حماسه‌آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: حفظ ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یکی از وظایف مهم مسوولان است. کما اینکه در بسیاری از کشورهای جهان این امر صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که حتی زورگویان و نظام سلطه به منظور کسب منافع قصد تصاحب خاک کشوری می‌کنند و جنگی نابرابر به راه می‌اندازند، نکته قابل تامل این است که جنایات خود را ارزش و برای انتقال این اقدام ضدانسانی و ضد‎فرهنگی نمایشگاه و موزه‌هایی نیز دایر می‌کنند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی، ما آغازگر نبرد نبودیم و تنها برای دفاع از وجب به وجب خاک کشورمان در مقابل بلوک غرب و شرق ایستادگی کردیم، افزود: فرهنگ و ارزش دوران دفاع مقدس برگرفته از ارزش‌های کربلای سال 61 هجری است؛ چراکه رزمندگان به تبعیت از آرمان‌های امام حسین (ع)، با تمام قوا در مقابل دشمنان ایستادند اما زیر بار ظلم نرفتند.

حجت‌الاسالام سالک گفت: در این برهه از زمان که غربی‌ها با انواع و اقسام امکانات و حربه‌ها به جنگ فرهنگی با نسل جوان ما آمده و می‌کوشند تا با شبه‌افکنی در خصوص وقایع جنگ تحمیلی، در منظر جوانان، دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را کم‌اهمیت، جلوه دهند، تلاش مسوولان و متولیان فرهنگی کشور و به خصوص یادگاران دوران دفاع مقدس، برای انتقال هر آنچه که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست به نسل جوان ضرورت دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه مهم مسوولان پیوند نسل انقلاب و دفاع مقدس با نسل کنونی جامعه است، گفت: امروز محبان اهل بیت (ع) در حالی ایام سوگواری معصومین (ع) را در ماتم می‌نشینند که 14 قرن از شهادت ائمه معصومین (ع) می‌گذرد، چه موضوعی باعث شد تا نسل کنونی جهان اسلام نسبت به وقایع حماسی صدر اسلام آگاهی داشته باشد؟ لذا انتقال سینه به سینه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باعث می‌شود که تا قیام قیامت آرمان‌های الهی زنده بماند.

وی با اشاره به تلاش‌های مسوولان راهیان نور، این اقدام پسندیده را از بهترین عوامل پیوند دهنده نسل جوان با آرمان‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: رزمندگان ما از ابتدایی‌ترین دقایق آغاز جنگ تحمیلی تا پایان این نبرد نابرابر، با تمام وجود پای آرمان‌های امام خمینی و انقلاب اسلامی ایستادند و بسیاری از این عزیزان در این راه به شهادت رسیده و به لقاءالله پیوستند؛ شهدای ما هرکدام اسوه حسنه بودند.

حجت‌الاسلام سالک از فعالیت‌های ارزشی و فرهنگی راهیان نور به عنوان «دانشگاه آموزش علم و تهذیب» یاد کرد و گفت: سفر مردم به سوی این مناطق مبارزه علیه باطل، نمادی از دانشگاه آموزشی است؛ لذا هرچه در تقویت برنامه‌های راهیان نور تلاش و کار کنیم، نه‌تنها ضرر نکرده‌ایم، بلکه باعث محفوظ ماندن انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس از توطئه‌های غربی‌ها شده‌ایم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار