آمار شهدا و زخمی‌های جنگ یمن تا پایان سال 2018

سخنگوی رسمی دولت «نجات ملی» یمن آمار حملات ائتلاف عربستان به یمن طی سه سال گذشته را تشریح و تأکید کرد ۲۲ میلیون نفر نیازمند کمک هستند.
کد خبر: ۳۲۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ - 07January 2019

آمار شهدا و زخمی‌های جنگ یمن تا پایان سال 2018به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «ضیف الله الشامی» سخنگوی رسمی دولت «نجات ملی» یمن امروز دوشنبه نشست خبری در صنعا برگزار کرد و به تشریح تلفات جنگ ائتلاف عربستان سعودی تا پایان سال 2018 پرداخت.

شبکه خبری «المسیره» به نقل از الشامی گزارش داد که از زمان آغاز حملات عربستان سعودی تا پایان سال 2018، تعداد غیرنظامیانی که مستقیما جان باخته‌اند 15 هزار و 359 نفر است.

سخنگوی رسمی دولت نجات ملی همچنین اعلام کرد که در پی بسته بودن فرودگاه صنعا و ممانعت از سفر بیماران برای درمان، بیش از 17 هزار و 608 بیمار نیز جان باخته‌اند.

الشامی، تعداد افرادی را که در جریان حملات ائتلاف عربستان در یمن زخمی شدند را 24 هزار و 121 نفر اعلام کرد.

سخنگوی دولت یمن در صنعا در پایان تأکید کرد که به سبب فاجعه‌ای که ائتلاف عربستان در یمن به وجود آورده است، بیش از 22 میلیون نفر نیازمند کمک‌های مختلف انسان‌دوستانه هستند.

عربستان سعودی به همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در تاریخ ششم فروردین 1394 به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین خلع سلاح انصارالله یمن آغاز کرد، اما پس از گذشت چهار سال و بروز فاجعه انسانی در یمن به هیچ یک از اهداف خود نائل نیامده است.

در همین ارتباط، «مارتین گریفتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه یکشنبه با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصار الله دیدار کرد. در جریان این دیدار، الحوثی به موانع و نقض مذاکرات صلح یمن در «استکهلم» سوئد، توسط طرف‌های وابسته به ائتلاف عربستان سعودی اشاره کرده است.

رهبر جنبش انصار الله بر اهمیت تسریع اجرای این معاهده و آغاز اجرای اقدامات متعلق به آتش‌بس در «تعز» تأکید کرده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل 22 آذر ماه گذشته از توافق بر سر بندر «الحدیده» و رسیدن کمک‌ها به شهر «تعز» و کاهش درگیری‌ها در این شهر خبر داد.

وی گفت که طرفین حاضر در گفت‌وگو‌های صلح یمن در استکهلم سوئد، بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و شهر تعز و رسیدن کمک‌ها به این شهر توافق کرده‌اند.

گفت‌و‌گو‌های صلح یمن از اواسط آذرماه در استکهلم سوئد میان دو هیأت صنعاء و ریاض آغاز شد و چهارمین دور گفت‌و‌گو‌هایی بود که صورت می‌گرفت. در سه دوره پیشین طرفین موفق نشده بودند به هیچ دستاوردی برسند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار