نماینده ولی‌فقیه در لرستان خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت نماز در تمام ابعاد زندگی و تربیت فرزندان

آیت الله «سیداحمد میرعمادی» گفت: باید از ظرفیت نماز در تمام ابعاد زندگی و تربیت فرزندانمان استفاده کنیم چرا که انگیزه درونی که مانع آفت و تعهد آفرین بوده نماز است.
کد خبر: ۳۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ - 16December 2018

به گزاش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز (یک شنبه) در اجلاس استانی نماز که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: نماز آسیب، آفت ها و خطرات را از بین می برد و دو خاصیت بسیار مهم دارد چرا که هم عامل محرک و هم تقویت‌کننده برای رشد انسان است.

 وی بابیان اینکه نمازعامل رشد و حافظ انسان است، گفت: وقتی آیات و روایات را در مورد نماز نگاه می‌کنیم جنبه قوت بخشی نماز بسیار مهم است و عامل بازدارنده مهمی است.

 امام جمعه خرم آباد افزود: نماز نرده بان ترقی است که به انسان این قدرت را می‌بخشد که راه کمال را طی کند و نماز می‌تواند عاملی برای موفقیت و پشتوانه انسان برای حل مشکلات شود به همین منظور باید از نماز برای حل مشکلات کمک بگیریم چراکه نماز مسئولیت آفرین و تعهد آفرین است.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: نماز پشتوانه انسان است و سبب بصیرت می‌شود، انسان به‌ وسیله نماز حق و باطل را تشخیص می‌دهد و عامل اصلی مقاومت است.

وی با تأکید بر اینکه  نماز رمز ایستادگی در برابر شیطان، هوای نفس و دشمن است، خاطر نشان کرد: کسی که اهل نماز است غیر خدا را ناچیز می‌داند و تمام توجه‌اش به خداست.

نماینده ولی فقیه در لرستان یاد آور شد: باید از ظرفیت نماز در تمام ابعاد زندگی و تربیت فرزندانمان استفاده کنیم چرا که انگیزه درونی که مانع آفت و تعهد آفرین بوده نماز است، همچنین  باید از ظرفیت نماز برای حل مشکلات علمی، نظم و اداره جامعه استفاده کنیم.

آیت الله میر عمادی بابیان اینکه اگر یاد خدا باشد مابقی مسائل حل می‌شود و نماز آرامش‌بخش است گفت: برای اینکه فرهنگ اقامه نماز در جامعه به‌عنوان یک اصل تلقی شود همه مسئول هستند، در درجه اول پدر و مادر و خانواده مسئول است و ستاد اقامه نماز تنها بسنده نکند به امر مدیریت و اداره کردن بلکه به امر تعلیم و آموزش نماز بپردازد.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: ستاد اقامه نماز بسیار مسئولیت سنگینی برعهده  دارد وباید به کار نرم‌افزاری بپردازد، آموزش و تعلیم دهد، نمایشگاه‌های متعدد برپا و از نرم‌افزارهای ارزان استفاده شود.

آیت الله میر عمادی تصریح کرد: امروز راه‌های گوناگونی تأثیرگذار برای تبلیغ نماز خوانی وجود دارد و باید آموزش هایی در زمینه تصحیح قرائت داشته باشیم و این امکان به سهولت برای خانواده‌ها فراهم شود و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا تصحیح قرائت نماز در جاهای مختلف انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها