در کمیسیون حقوق بشر کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

ضرورت به چالش کشاندن غرب در زمینه حقوق بشر/ منشور حقوقی برای سرنوشت فلسطین باید تدوین شود

جهان اسلام باید رویکرد تهاجمی را نسبت به کارنامه غرب در زمینه حقوق بشر داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ - 26November 2018

//به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، کمیسیون حقوق بشر با حضور اساتید، صاحب نظران و نخبگان حقوقی جهان اسلام در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار شد و پس از برگزاری جلسات مختلف، با بیانیه زیر به کار خود پایان داد.

متن بیانیه بدین شرح است:

1-اعضاء کمیسیون خواستار اجرای اعلامیه 25 ماده ای حقوق بشر اسلامی که در پنجم اوت 1990 به تصویب دولت های عضو سازمان همکاری اسلام رسید، شدند.


2-حقوق اساسی، آزادی، پاسداری از جان، مال و ناموس نسل بشر در ایدئولوژی اسلام بصورت قواعدی روشن و مسئولیت آور آمده و این حقوق در چارچوب نظامهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اسلام در مفاد حقوق بشر اسلامی تبیین شده است.


3-آمریکا با نقض حقوق آشکار در مفاد حقوق بشر، مفادی که خود و کشورهای غربی تدوین کننده آن بوده اند زیر پا گذاشته بطوری که اصطلاح حقوق بشر آمریکائی جایگزین شده است و آمریکا برای تأمین منافع کوتاه مدت و بلند مدت خود اعمال هرگونه حق کشی ملت ها و دولت های مستقل در سطح جهانی را جایز می داند.


4-هر آنچه که امروز بر سر مردم یمن می رود و یا دیروز شاهد آتش افروزی و جنایات بی شمار توسط گروه داعش در کشورهای سوریه و عراق بودیم و این روزها موضوع یهودی سازی کشور عزیز و قهرمان فلسطین و کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطنی مطرح است و یا در بحرین و نیجریه آزادی های اولیه مردم سرکوب و به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط آمریکا حمایت می شود، همان حقوق بشر آمریکائی است.


5-اعضاء حاضر در کمیسیون پس از بحث و بررسی مبسوط، مطالبه نمودند تا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از طریق مجامع حقوقی و قضائی بین المللی، افراد و اعضاء گروه داعش و سایر گروه های تروریستی و مقامات و مسئولان دولت آمریکا که در سالهای گذشته تاکنون در ایجاد و تقویت و حمایت از گروه های تروریستی مذکور مرتکب نسل کشی، جنایات بی شمار جنگی، جنایت علیه بشریت و تجاوز به قلمرو دولت های مستقل شده اند را تحت تعقیب و محاکمه قرار دهد.


6- همچنین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از طریق ظرفیت های حقوقی کشورهای اسلامی به نمایندگی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و اعضاء کمیسیون حقوقی، علیه رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی و گروه ‌های تروریستی که در پاکستان و افغانستان هر روز فاجعه ای انسانی به وجود می آورند و از حقوق انسانی مردم مظلوم یمن که هر روز توسط رژیم آل سعود با حمایت سلاح های آمریکا کشتار جمعی می شوند، در مراجع حقوقی و قضائی طرح دعوی نماید.


7-کمیسیون حقوقی مصوب نمود تا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نمایندگی از اعضاء شرکت کننده در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، علیه آمریکا به جهت انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به قدس شریف پایتخت همیشگی فلسطین و همچنین علیه طرح صلح آمریکا به عنوان معامله قرن و یهودی سازی فلسطین در مجامع حقوقی بین المللی طرح دعوی نموده و تا مرحله محکومیت پیگیری نماید.

 

8-اعضاء کمیسیون خواهان آن شدند که از طریق کمیته مساعی حمیده، نادیده گرفته شدن حقوق شیعیان بحرین، نیجریه و مراکش که در تعارض با سایر گروه ها و همچنین دولت های آنها قرار گرفته است، پیگیری و مورد حل و فصل قرار گیرد.


والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته


انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها