سردار «کارگر» در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد:

اگر دفاع مقدس نبود کشور عزت، امنیت و استقلال نداشت/ روحیه بسیجی امروز در حال جوشیدن است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اگر دفاع مقدس نبود کشور عزت، امنیت و استقلال نداشت گفت: روحیه بسیجی امروز در کشور در حال جوشیدن است.
کد خبر: ۳۲۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 26November 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت هفته بسیج پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهریار حضور یافت. وی حضور دانشجویان در همایشی با عنوان دفاع مقدس را مایه حیثیت و آبروی ایران اسلامی در حال حاضر دانست و اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود عزت، امنیت و استقلال نداشتیم.

پیشرفت های امروز ناشی از دفاع مقدس است

سردار کارگر تصریح کرد: ما به دنبال مقاومت هستیم، خودکفایی در انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های علمی، نانو و غیره نشات گرفته از دفاع مقدس است. در دفاع مقدس توانستن و می‌توانیم را تمرین کردیم.

وی افزود: امروز در فضای مجازی وضعیتی را از قبل انقلاب ترسیم می کنند که غیر واقعی است. ارتش عراق در زمان حمله به ایران 5 هزار تانک و نفربر داشت، که ایران همه آن ها را منهدم کرد یا به غنیمت گرفت اما در پایان جنگ حامیان منطقه ای و غربی تجهیزات زرهی قابل توجهی به رژیم بعثی اهدا کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: عراق در ابتدای جنگ 300 هواپیما داشت که همه آنها را از بین بردیم  اما در پایان جنگ به 600 هواپیمای دیگر تجهیز شد. همچنین 220 هزار نیروی زمینی داشتند که 80 هزار نفر از آن ها را اسیر گرفتیم و مابقی آنها کشته یا مجروح شدند اما در پایان جنگ آمار نیروهای آنان به بیش از یک میلیون نفر رسید.

 

آفت بسیج افتادن در دام جناح بندی سیاسی است

وی بیان کرد: ما در دفاع مقدس با دنیا طرف بودیم. یکی از علت های شکست عراق وحدت و خودباوری ما بود. دفاع مقدس متعلق به قشر خاصی نیست. در دفاع مقدس همه مردم پای کار بودند.

وی گفت: امروز اگر پیشرفتی هست همه مردم در آن شریک هستند. مقام معظم رهبری فرمود همه ملت ایران بسیجی هستند. بسیجی یعنی دلش برای این کشور بتپد و اگر مشکلی پیش آمد از کشور دفاع کند.

جوانان امروز بهتر از زمان دفاع مقدس هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: جوان امروز از جوان زمان دفاع مقدس و انقلاب بهتر است. انقدری که جوان امروز مورد تهاجم قرار دارد جوان آن روز مورد تهاجم نبود. 90 درصد مردم تهران تلفن نداشتند. پیش از انقلاب تنها چند روزنامه در کشور وجود داشت و امروز صد روزنامه منتشر می شود.

سردار کارگر بیان کرد: «مقام معظم رهبری فرمودند: آرمانگرا باشیم و واقعیت ها را هم ببینیم.» کشوری که توانست سوریه، عراق و یمن را نجات دهد می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. سردار همدانی توضیح می داد "دمشق در حال سقوط بود، عراق هم اشغال شده بود، یمن که امکاناتی ندارد اما امروز آمریکا را وادار کرده است به جنگ پایان دهد، امروز ایران کشوری مقتدر است."

وی تصریح کرد: آفت بسیج و دفاع مقدس این است که در دامن جناح های سیاسی بیفتد. تحلیل های ما باید بر مبنای واقعیت ها باشد.

امروز روحیه بسیجی می جوشد

سردار کارگر گفت: امروز روحیه بسیجی می جوشد و حسین فهمیده و بهنام محمدی ها هنوز وجود دارند. حججی ها از نسل امروز هستند. الگوی حججی شهید کاظمی بود اما به گفته مسوولان مراسم تشییع جنازه اش صدها برابر پرشورتر از شهید کاظمی برگزار شد. اینکه می گویند گرایش نسل امروز به شهادت و ایثار کم شده اشتباه است، سالانه شش میلیون نفر از مناطق عملیاتی دیدن می کنند که 80 درصد آن جوانان هستند.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: کشورهای دنیا با ما سر میز مذاکره نشستتد تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند. امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است. نباید فرماندهان را دست نیافتنی به جوان ها معرفی کنیم. این شهدا تنها هدف مشخصی داشتند و راه پرواز را انتخاب کردند.

باید به زبان جوانان با آنها صحبت کنیم

سردار کارگر خاطرنشان کرد: باید به پرسش های نو و مسائل مبتلا به امروز پاسخ به روز دهیم. استادان دانشگاه باید به زبان خود جوانان، سوالات را پاسخ دهند. به دنبال این نباشیم جوان ما مثل ما شود. یکی از اشتباهات ما این است که به پرسش جوان ها پاسخ کهنه می دهیم و این مشکلات ما را حل نمی کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است و می تواند امنیت همسایگان خود را برقرار کند. اشکالاتی هم داریم که باید به دست خودمان حل شود. پیش از انقلاب شاه از مستشاران آمریکایی دستور می گرفت ولی امروز روی پای خودمان ایستاده ایم.

پر فروش ترین کتاب ها و فیلم ها در حوزه دفاع مقدس است

سردار کارگر در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در شش سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است. در طول 2 سال و نیم 2 هزار و 500 عنوان کتاب به چاپ رسیده که کتاب های دفاع مقدس از پرتیراژترین ها بوده است. در حوزه فیلم دفاع مقدس نیز پرفروش ترین فیلم ها در حوزه دفاع مقدس بوده است. سال گذشته 10 موزه دفاع مقدس در 10 استان کشور افتتاح کردیم و الان 15 موزه داریم که امسال شش موزه دیگر افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در حوزه فیلم بین المللی ابتدای امسال 2 هزار فیلم از سراسر دنیا و 700 فیلم از داخل کشور در جشنواره فیلم دفاع مقدس شرکت کردند. در آثار سینمایی امسال 260 درصد رشد تولیدات داشتیم و این قول را می دهم در برنامه ششم و هفتم، تاریخ و دایره المعارف دفاع مقدس در کشور تدوین شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار