نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن به دنبال ایجاد تزلزل عملی و شبهه فکری در انقلابیون است

حجت‌الاسلام «عبدالله حاج‌صادقی» با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبیین عوامل ماندگاری انقلاب، گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد ضعف و تزلزل عملی و شبهه فکری در انقلابیون است.
کد خبر: ۳۲۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ - 25November 2018

دشمن به دنبال ایجاد تزلزل عملی و شبهه فکری نسبت به انقلاب استبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «عبدالله حاج‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در همایش روحانیون شاغل و پیشکسوت نمایندگی ولی فقیه در رده‌های سپاه «امام علی بن ابی طالب (ع)» استان قم، با بیان این‌که برخی امروز می‌گویند عصر امام و انقلاب به پایان رسیده و ادبیات «لاشرقیه و لاغربیه» جایی ندارد، اظهار داشت: متاسفانه حتی عده‌ای از این‌که سفارت آمریکا را اشغال کرده‌اند، از این کار خود اعلام بیزاری و موضع انقلابی حضرت امام خمینی (ره) را در این مورد محکوم می‌کنند.

وی افزود: این‌که به‌طور گسترده به ادبیات انقلاب هجمه و حمله می‌شود، برای این است که ایمان‌های راسخ را متزلزل کرده و استقامت فکری را از مردم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، معرفی عناصر ماندگاری انقلاب را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: پس از تزلزل در استقامت فکری، عامل دیگری که مسلمانان صدر اسلام را به جبهه مقابل اسلام کشاند، عدم استقامت عملی در برابر جاذبه‌های دنیایی بود و دشمن به دنبال این است که با احیاء «سکولاریسم» و طرح دین‌داری بدون موضع‌گیری انقلابی، جریان انقلاب را عملا به دست انقلابیون به شکست بکشاند.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی با بیان این‌که دشمن در تلاش است تا مسئولان را گرفتار انحراف علمی نموده و ادبیات مقاومت و روحیه انقلابی و جهادی را تضعیف کند، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با سیاه‌نمایی و بزرگ کردن ضعف‌ها، کاری کند که گرایش جامعه به دنیا بیشتر شود تا اگر در یک جریان انتخاباتی، ۲ پرچم با شعار‌های آخرت‌گرایی و معیشت و آزادی بلند شد، مردم به پرچم و شعار دوم تمایل پیدا کنند و در این صورت است که مردم، انقلاب‌شکن می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که امروز مسوولیت داریم فکری به حال این بیماری کنیم، خاطرنشان ساخت: بعد حماسی هیئت‌ها و مجالس عزاداری در محرم و صفر امسال نسبت به گذشته، بیشتر شده بود و حقایق زیارت عاشورا خودش را بیش از پیش نشان داد و مردم نشان دادند که آمده‌ایم با حسین بودن و در جبهه حسین ماندن را یاد بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: در مقابل جریانی که با شعار دفاع از معیشت، یأس و ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به نظام ایجاد می‌کند، روحانیت نمی‌تواند ساکت باشد و امروز زمان آن است که با روحیه جهادی و انقلابی در مقابل جریان مذکور بایستد. 

وی تاکید کرد: حضور نقش‌آفرین و بصیرتی روحانیون شاغل در سپاه در کنار ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه، می‌تواند منشاء خدمات موثر و فراوانی باشد.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی توصیه کرد: در ایام مختلف نسبت به استقامت فکری و عملی در مورد انقلاب، بصیرت‌افزایی کنید، از مسائل حاشیه‌ای که روحانیت را از اصل محتوا دور می‌کند، احتراز کنید، در هر جا از اصول انقلاب محکم دفاع کنید و افرادی را تربیت کنید که به مصداق « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا» صادق در ایمان بوده و استقامت فکری و عملی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت: امروز روحانیت وارث همان ماموریتی هستند که انبیاء الهی برعهده داشته‌اند و این در واقع وراثت عملی روحانیت از انبیاء است که امروز روحانیون ما در صف «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ» هستند.

وی با تشریح سه ماموریتی که روحانیت از انبیاء به‌خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) به ارث برده‌اند، خاطرنشان کرد: اسلام دین صامت و ساکتی نیست که هر کسی قرائت‌های مختلفی از آن ارائه دهد، اسلام سخنگو دارد و قرآن، پیامبر را سخنگو معرفی کرده و لذا نخستین ارث روحانیت از انبیاء، سخنگو بودن برای دین است.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی، اقامه دین را دومین ماموریت روحانیت نام برد و افزود: خدا هر پنج پیامبر اولوالعزم را نام برده و می‌گوید که ماموریت آن‌ها اقامه دین و راهبری است، آن‌ها فقط آدرس نمی‌دهند بلکه نقش ولایی و مدیریتی هم دارند.

وی ادامه داد: ماموریت و شأن سوم روحانیت، دفاع از دین است و هر جا دین خدا به خطر بیافتد، آبرو، تقیه، خانواده، مصلحت‌اندیشی و... معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تشریح الزامات انجام ماموریت‌های سه‌گانه روحانیت، تاکید کرد: کسی که می‌خواهد سخنگو و زبان دین باشد، باید دین‌شناس باشد و فلسفه حوزه‌های علمیه هم همین است؛ یعنی سخنگو و متخصص در دین تربیت کنند؛ فلذا روحانیت باید با درک دقیق و عمیقی از واقعیات موجود، به اوضاع تسلط و احاطه داشته باشد.

وی افزود: خیلی از اشتباهات بر اثر بی‌بصیرتی نسبت به واقعیات، اقتضائات، دردها، آسیب‌ها و نیاز‌ها پیش می‌آید و روحانیون به مثابه یک پزشک هر چند ماهر، اگر معاینه و بررسی دقیق نداشته باشند، نسخه انحرافی برای مشکلات خواهند پیچید.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی با بیان شبهه‌ای که مطرح می‌شود اگر اهل بیت (ع) نور واحدند، چرا رفتارهای‌شان متفاوت است و چه عاملی سبب شده که دفاع از دین در زمان هر امام معصومی به شکلی خاص جلوه‌گری کند، خاطرنشان کرد: در پاسخ به این‌گونه سوالات و ابهامات، باید اقتضائات و واقعیات را شناخت و صلح امام حسن (ع) و ولایت عهدی امام رضا (ع) و جریان کربلا و... را تبیین کرد.

وی تاکید کرد: روحانیون شاغل در سپاه خیلی می‌توانند کمک کنند که خواص جامعه نسبت به واقعیات مسلط شوند و در تریبون‌های عمومی و در تالیف کتاب‌ها در خلأ نباشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی چرایی رویگردانی صحابه پیامبر از اسلام ناب، اظهار داشت: باید دید چه کسانی اسلام را از ماهیت خودش جدا کردند، چه کسانی اسلام ظلم‌ستیز، عدالت‌محور و آخرت‌گرا را به روزی انداختند که از اسلام جز پوسته‌ای باقی نماند؟ و چرا ۷۰ روز پس از غدیر، جریان سقیفه پیش آمد؟

وی با بیان این‌که خیلی این افراد از صحابه در رکاب پیامبر (ص) و از جمله جانبازان و مجروحان آن جنگ‌ها بودند، افزود: امروز نیز ممکن است همین گرفتاری‌ها را داشته باشیم، انقلاب ۴۰ ساله شده و دشمن نتوانسته نقشه‌هایش را عملی و انقلابیون را قاتل انقلاب کند، ولی این نقشه و جمع‌بندی را دارد که انقلاب از کار و تحرک باز نمی‌ایستد، مگر به‌دست خود انقلابیون.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی ادامه داد: ۲ عامل است که مسلمانان مجاهد و رزمنده را به قاتل انقلاب تبدیل می‌کند؛ یکی لغزش فکری و دیگری شبهه و تزلزل علمی نسبت به گذشته و بی‌بصیرتی است.

وی با اشاره به جریان «ربیع بن خثیم» در زمان امیرالمومنین (ع)، خاطرنشان کرد: این شخص دنیاطلب نبود، انحراف اعتقادی هم نداشت، اما نمی‌توانست جنگ با نماز شب‌خوان‌ها را حل کند، خیلی‌ها این مدلی با انقلاب مشکل دارند و لذاست که عده‌ای تربیت می‌شوند که قربة الی الله با انقلاب بجنگند.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: سردار شهید «همدانی» قبل از اعزام به آخرین ماموریت خود در سوریه، گفت: «داعشی‌ها نمی‌جنگند که پیروز شوند، بلکه به زعم باطل خود می‌جنگند که شهید شوند و خدمت رسول‌الله برسند».

وی با اشاره به این‌که جریان داعش ریشه در سال‌ها قبل و در کنفرانس «اورشلیم» دارد، گفت: وقتی در آن‌جا مطرح شد که شیعه ۲ بال «انتظار» و «عاشورا» دارد، از آن موقع تاکنون آل سعود ماموریت یافت تا طلابی تربیت کند که با عملیات انتحاری کشته شوند و به بهشت بروند.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی ادامه داد: روحانیت به‌عنوان سخنگوی دین باید به‌گونه‌ای دین را بیان کند تا شبهه و لغزشی پیش نیاید، باید به استناد «ثم لم یرتابوا» استقامت فکری در دین ایجاد کنند؛ در تاریخ هم عده‌ای بودند که منازعه بین حضرت علی (ع) و معاویه را بر سر دنیا عنوان می‌کردند و موضع بی‌طرفی گرفته و جنگ با اهل قبله را روزه شک‌دار می‌دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار