اولاند:

پاریس حملات به مواضع داعش را افزایش می‌دهد

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که کشورش سرعت عملیات علیه داعش در عراق را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 25October 2014

پاریس حملات به مواضع داعش را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، رئیسجمهور فرانسه روز جمعه (دیروز) در پایان نشست اروپایی بروکسل طی کنفرانسی خبری با اشاره به اینکه جنگندههای ارتش این کشور مواضع داعش را در غرب کرکوک هدف قرار دادهاند، تأکید کرد که پاریس حملات به مواضع داعش در عراق را افزایش میدهد.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، «فرانسوآ اولاند» دراظهاراتی اعلام کرد:«فرانسه ریتم اقدامات خود برای ضربه زدن شدید به گروه تروریستی داعش در عراق را تسریع میکند. امشب یک عملیات نظامی در چارچوب ائتلاف بینالمللی در غرب منطقه کرکوک که امروز تحت کنترل داعش قرار دارد، انجام شد.»

وی افزود: «ما [در این حمله] به همه اهداف خود دست یافتیم. 12 هدف تعیین شده بود و به همه 12 هدف دست یافتیم  اما ریتم اقدامات ما برای ضربه سخت به این سازمان تروریستی تسریع خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف بینالمللی علیه داعش نیمهشب پنجشنبه گذشته یک زرادخانه و یک مرکز آموزشی عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه کرکوک واقع در شمال عراق را منهدم کردند.

به گفته «پییر دو ویلییر» رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه، این حمله که جنگندههای فرانسوی رافائل در آن شرکت داشتند، منجر به انهدام ساختمانهایی شد که عناصر داعش تلهها، بمبها و تسلیحات خود را برای حمله به نیروهای عراقی در آن تولید میکردند.

وی همچنین افزود: «این هفتمین حمله نیروهای فرانسوی و نخستین مشارکت آنها در حمله گسترده علیه داعش از زمان آغاز حضور در ائتلاف بین المللی تحت فرمان آمریکا در عراق در پایان سپتامبر گذشته محسوب میشود«.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار