کمالی‌پور در مخالفت با وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

عدم توانایی دژپسند برای بهبود وضعیت وخیم اقتصادی

نماینده مجلس شورای با استناد به عملکرد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی نمی‌تواند در خصوص کاهش نابسامانی‌های اقتصادی کشور موثر باشد.
کد خبر: ۳۱۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 27October 2018

عدم توانایی دژپسند برای بهبود وضعیت وخیم اقتصادیبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، «یحیی کمالی‌پور» عضو کمیسیون قضائی و حقوقی و نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در جلسه علنی امروز (شنبه پنجم آبانماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که گذشته چراغ راه آینده است و نمایندگان باید نگاهی به کارنامه آقای فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه داشته باشند که از سال 84 در این سازمان مشغول به کار است.

وی افزود: یک پای اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه است و اگر این فرد که دکترای اقتصاد بین المللی دارد، عملکرد مطلوبی در سازمان برنامه و بودجه داشته است، نباید شاهد این مشکلات اقتصادی باشیم.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لازم بود در سازمان برنامه و بودجه از نظرات کارشناسان زبده اقتصادی بهره گرفته شود، اما این اقدام صورت نگرفت، تصریح کرد: گزارش تفریغ بودجه حاکی از تشدید استقراض است که این مسئله منجر به افزایش پایه پولی در کشور شده و ضعف مسئولان سازمان برنامه و بودجه را نشان می‌دهد.

کمالی پور خطاب به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: شما در بودجه 96، حدود 10 میلیارد تومان به یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی در سازمان برنامه و بودجه اختصاص دادید و باید شفاف‌سازی کنید که با این پول چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

وی بیان کرد: مردم باید نتیجه عملکرد مثبت شما را در امور اقتصاد و رفاه خود ببینند که این مسئله مشاهده نمی‌شود.

کمالی پور با اشاره به نوسانات و مشکلات عدیده اقتصادی کشور گفت: مگر شما در سازمان برنامه و بودجه مسوولیت نداشتید؟ امروز با چه برنامه‌ای می‌خواهید اقتصاد بیمار کشور را بهبود دهید؟

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه‌های دژپسند ،افزود: آقای دژپسند‌ ای کاش به جای 50 صفحه برنامه پنج صفحه برنامه داشتید و به آن عمل می‌کردید؛ این ۵۰ صفحه صرفا مباحث تئوری و نوشتار است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار