امروز صورت گرفت؛

افتتاح نگاه‌خانه متروی تهران با تابلوی «توبه حر»+ عکس

نگاه‌خانه متروی تهران با نمایش تابلوی «توبه حر» اثر کاظم چلیپا افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 21October 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نگاه‌خانه زیرگذر متروی تئاتر شهر با نمایش تابلوی «توبه حر» اثری از کاظم چلیپا افتتاح شد.

بیسادی: ایجاد نگاه‌خانه‌های متعدد در خطوط مترو

«احسان بیسادی» معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به افتتاح این نگاه‌خانه اظهار داشت: با افتتاح این نگاه‌خانه برای اولین بار یک اثر هنری به صورت اورجینال در معرض دید مخاطبین قرارگرفت که امیدواریم بتوانیم در ادامه فضاهای بیشتری را محیا کنیم تا مردم در مسیر مترو با آثار هنری روبرو شوند.

وی ضمن خرسندی از همکاری با حوزه هنری برای ایجاد این نگاه‌‎خانه افزود: ما تلاش می‌کنیم بتوانیم در تمام خطوط مترو جانمایی‌هایی را برای ایجاد نگاه‌خانه و موزه شهری ایجاد کنیم تا از فضای بیشتری در این راستا بهره ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو از آمادگی برای همکاری فرهنگی و هنری با دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: مرحله اول این فعالیت‌ها با همکاری حوزه هنری صورت گرفته اما آمادگی برای گسترش این نوع فعالیت با سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد.

شجاعی‌طباطبایی: نمایش تابلوهای آرشیوی برای ایجاد جریان موثر فرهنگی

«سید مسعود شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در ادامه این مراسم اظهار داشت: خوشحالیم که در مراسم افتتاح نگاه‌خانه مشترک مترو و حوزه هنری حضور داریم. انتخاب تابلوی «توبه حر» که کاری از کاظم چلیپاست به دلیل همزمانی و متناسب بودن با ایام اربعین است.

 مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری عنوان کرد: این اتفاق می‌تواند شروع یک جریان موثر فرهنگی باشد تا بتوانیم تابلو‌ها را از آرشیو در آوریم و در معرض دید عموم مردم قرار دهیم. صحبت‌های سازنده‌ای با مجموعه متروی تهران انجام شده تا بتوانیم فضاهای بیشتری برای ایجاد نگاه‌خانه‌ها ایجاد کنیم تا مردم آثار هنری را از نزدیک ببینند.

افتتاح نگاه‌خانه مترو با تابلوی «توبه حر» کاظم چلیپا+ عکس

به گزارش دفاع پرس، مجدالدین معلمی معاون هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، فرنوش نوبخت مدیرعامل و احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو از حاضران در ین مراسم بودند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها