سردار مومنی عنوان کرد؛

افزایش ۱۳ درصدی دستگیری اشرار در سال ۹۷

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: دستگیری اشرار در سال ۹۷ نسبت به سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۱۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 03October 2018

وضعیت امنیت در شش ماهه امسال نسبت به سال قبل بهتر بوده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «اسکندر مومنی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در مراسم گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور به مناسبت ۱۱ مهر روز کارآگاه اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مجموعه نیروی انتظامی و همه پلیس‌ها شرایط امنیتی در کشور مطلوب و قابل قبول است.

وی ادامه داد: با تلاش ناجا وضعیت امنیت در نیم سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بهتر بوده است و احساس امنیت عمومی، امنیت عینی و پیرامونی این را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به شرایط منطقه، وضعیت امنیت ملی و عمومی کشور خوب است و ایران در سال ۹۷ امن‌تر از سال گذشته است. بر این اساس، سرقت از طلافروشی ۱۷ درصد و تجاوز به عنف ۲۳ درصد کاهش داشته است.

سردار مومنی با بیان اینکه امسال درگیری با قانون‌شکنان، ۵۵ درصد بیشتر از سال قبل بوده است، گفت: بیشتر این درگیری‌ها در مرز‌ها بوده و دستگیری اشرار نسبت به سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۳۶۰ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم. در زمینه قاچاق در شش ماهه امسال، ۹۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشتیم و چهار هزار میلیارد تومان ارزش اموال کشف شده بوده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌ها ۷۸ درصد از مردم، از اقدامات ناجا احساس امنیت کرده اند.

سردار مومنی در ادامه درباره ویژگی‌های کارآگاهان اظهار داشت: آرامش، دقت، تمرکز، بازبینی، استفاده از تکنولوژی و قدرت تحلیل و حل فرضیه‌ها از ویژگی‌های کارآگاهان است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در جرایم خشن و قتل، میزان کشف وقوع این حوادث توسط پلیس آگاهی افزایش داشته که این نشان‌دهنده حضور کارآگاهان حرفه‌ای در مجموعه پلیس آگاهی است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه هدف پلیس آگاهی برخورد با پرونده‌های سنگین است، گفت: در نیمه امسال در کشفیات پرونده‌های تخلف مالی بالای ۵۰۰ میلیون، ۵۰ درصد افزایش داشتیم که این نشان از عزم جدی پلیس در رسیدگی به پرونده‌های بزرگ است.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها