سردار عباسعلی فرزندی:

فرهنگ دفاع مقدس را با پرده‌برداری از دستاوردها ترویج کنیم

رئیس دانشکده علوم سیاسی و ارتباطات کل سپاه، با اشاره به اینکه شفاف‌سازی درباره دستاوردها و بهره‌هایی که در طول جنگ به دست آمده‌اند، راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های فرهنگ دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: ناآگاهی مردم به عنوان یکی از آسیب‌های پیش رو برای ترویج این فرهنگ است.
کد خبر: ۳۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 12October 2014

فرهنگ دفاع مقدس را با پرده‌برداری از دستاوردها ترویج کنیم

سردار عباسعلی فرزندی، رئیس دانشکده علوم سیاسی و ارتباطات کل سپاه، در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس درباره موثرترین راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد: فرهنگ متعالی ایثار و شهادت با اندیشهها و الگوهای اخلاقی و رفتاری منبعث از آموزههای دینی نیازمند شرایط خاص و فضای مناسب است تا ظهور و بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه شناخت صحیح تمامی اقشار مردم از این فرهنگ نیازمند زیرساختهایی است تا با این اقدام به عنوان الگو از آن بهره گرفته شود و مورد استقبال قرار گیرد، افزود: در این حوزه نیازمند برداشتن گامهای بلندی هستیم تا بتوانیم فضای مطلوب لازم برای ترویج و اشاعه این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم.

لزوم ارتقای سطح آگاهی و باورهای دینی مردم

سردار فرزندی در ادامه این مطلب از فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی و باورهای دینی مردم به کوشش رسانهها به عنوان یکی از راهکارهای مربوطه یاد کرد و درباره اینکه کدام نهادها در این حوزه مسئولیت بیشتری برعهده دارند گفت: رسانه ملی، سازمانهای مسئول و متولی مسائل فرهنگی، خانوادهها و نهادهای آموزشی از جمله مراکزی به شمار میروند که میتوانند در این باره به ایفای نقش بپردازند.

لزوم شفافسازی درباره دستاوردها و بهرههای دفاع مقدس

وی شفافسازی و اطلاعرسانی در هر زمینه را راهی برای سوق دادن مخاطبان به آن سو بیان کرد و ادامه داد: مردم باید از ارزشها، بهرهها و دستاوردهای این فرهنگ اطلاع و آگاهی پیدا کنند تا به آن گرایش پیدا کنند. همان گونه که رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه به این فرهنگ وارزشهای آن واقف میشدند و با تمام وجود دل به آن داده و عامل به این فرهنگ میشدند.

رئیس دانشکده علوم سیاسی و ارتباطات کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش، آگاهیبخشی به مردم را راهی برای تقویت مشارکت آنان در راستای مسئولیتپذیری نسبت به این فرهنگ و آشنایی با تهدیدات نرم دشمنان برشمرد و تأکید کرد: این فرهنگ همان گونه که در دوران جنگ کارساز و موثر بود، هم اکنون نیز میتواند به عنوان راهبرد و الگو مورد توجه قرار گیرد.

برقراری تعامل سازنده میان نهادهای مرتبط با دانشجویان و کارشناسان

سردار فرزندی همچنین از لزوم ایجاد تعامل میان سازمانهای زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران با جوانان به ویژه دانشجویان تأکید کرد و افزود: در این راستا میتوان اقدام به برگزاری نشستهای مشترک و تخصصی دورهای کرد.

وی همچنین حمایت از طرحهای مختلف پژوهشی ـ علمی و اجرای آنان و برقراری روابط سازنده با دیگر نهادهای آموزشی و پژوهشی را راهی دیگر برای ترویج این فرهنگ برشمرد و گفت: در این حوزه میتوان از ایدههای متخصصان و صاحبنظران حوزه دفاع مقدس و پیشکسوتان این عرصه نیز کمک گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها