امام جمعه مشهد:

غدیر دکترین بالا و بلند سیاسی است

آیت الله علم الهدی گفت: غدیر جریان وحی و جریان امتداد وحی در رهبری است و با رحلت پیامبر اسلام (ص) وحی منقطع شد اما جریان وحی منقطع نشد و برای آنکه در رهبری امتداد پیدا کند به‌عنوان یک دکترین سیاسی به‌وسیله پیامبر در روح غدیر اثبات شد.
کد خبر: ۳۰۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ - 31August 2018

غدیر دکترین بالا و بلند سیاسی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به ادامه مبحث شیطان‌شناسی پرداخت و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برای نجات از شیطان انسان را به پناه بردن به خود توصیه می‌کند.

امام جمعه مشهد به سوره ناس اشاره کرد و ادامه داد: خداوند به انسان توصیه می‌کند که از شر شیطان وسوسه کننده و خناس به پروردگار، ملک و اله انسان پناه ببرد.

وی با بیان اینکه شیطان برنامه‌های متنوع و شگردهای مختلفی دارد، به تفسیر کلمه «خناس» در قرآن پرداخت و افزود: در تفسیر مجمع‌البیان خناس به کسی ترجمه شده که چیزی را بعد از ظهور پنهان کند و در این معنی شیطان ظاهر است و بی‌باک‌ترین انسان‌ هم می‌تواند درک کند که شیطان دارد او را می‌فریبد و انسان او را لعنت می‌کند و آن کار را انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اما همین که شیطان ظاهر بودن خود را می‌بیند، مخفی می‌شود و با شگرد دیگری سراغ انسان می‌آید و به این شیطان لفظ خناس اطلاق می‌شود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: وسوسه شیطان از راه دل است نه مغز چون کانون خواسته‌ها در دل انسان است و وقتی شیطان دل انسان را هدف می‌گیرد، تیر خود را در دل انسان فرو می‌کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه بیان کرد: غدیر یک حادثه نیست و این نیست که ما بعد از هزار و 400 سال و به‌خاطر تجدید خاطره‌ای که در آن روز پیامبر جانشین خود را تعیین کردند سالروز این خاطره را جشن بگیریم، بلکه غدیر یک جریان است جریانی که در همه زمان‌ها جاری و ساری است و امروز برای ما هم به‌عنوان یک دکترین بالا و بلند سیاسی است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: غدیر جریان وحی و جریان امتداد وحی در رهبری است و با رحلت پیامبر اسلام (ص) وحی منقطع شد اما جریان وحی منقطع نشد و برای آنکه در رهبری امتداد پیدا کند به‌عنوان یک دکترین سیاسی به‌وسیله پیامبر در روح غدیر اثبات شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در همه این هزار و 400 ساله که امت اسلام به‌مشکلاتی دچار شدند به‌دلیل قطع جریان وحی در رهبری امت بوده است و اگر قطع جریان وحی در رهبری امت رخ نمی‌داد، تا این اندازه مردم دچار مشکل نمی‌شدند و  جهان اسلام دستخوش استکبار قرار نمی‌گرفت، پس عظمت وحی به استمرار وحی است.

 وی با بیان اینکه دشمنان ما و مستکبرین به‌این نتیجه رسیدند که باید ائتلاف و یکی بودن در ما از بین برود، افزود: آنها به‌ همان میزان که در این زمینه تلاش می‌کنند، سیادت و سلطه‌شان بر جهان باقی است و  دلیل این تقابل با ما و انقلاب این است که ولایت را مظهر جهاد و ائتلاف می‌دانند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: استکبار جهانی و مزدوران او در توطئه نابکارانه و تشویق داعش در مقام مبارزه در سوریه و عراق شکست خوردند، این تنها شکست آنها و مزدوران آنها نبود بلکه عایدی دیگری هم داشت و غیر از اینکه مفتضح شد و هزینه‌های بسیاری هم دادند و البته زحمت بسیاری هم برای مردم کشور سوریه ایجاد کردند؛ با شکست رو به رو شدند آن هم شکست مفتضحانه‌ای که همه مردم فهمیدند عامل اصلی تروریست، آمریکا بوده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این عملیات تروریستی در روی کره زمین به واسطه آمریکا و مزدوران آنها شکل گرفته است که در انتها هم آبرویشان رفت و هم توطئه آنها شکست خورد.

وی یادآور شد: اما اثر دیگر این عملیات که این کشورها و از ابتدای 200 سال استعماری بریتانیا به‌دنبال آن هستند، این است که تلاش می‌کنند اختلاف بین مسلمانان را تشدید کنند اما آنها با وحدت عمیق ملی در سه کشور ایران عراق و سوریه روبه‌رو شدند، این‌ها با هم متحد شدند و چیزی که دشمن از آن وحشت داشت، وحدت مسلمانان بود.

امام جمعه مشهد ضمن توصیه به مردم نسبت به هوشیاری در برابر توطئه‌های این‌چنینی؛ بیان کرد: به شما برادران و خواهران توصیه می‌کنم حواستان به این توطئه‌ها وشگردهای نابکارانه غرب و آمریکا باشد، امروز آمریکا در لبه تیز هجمه با ما مقابله می‌کند اما انگلیس با شیطنت‌های نابکارانه نفوذی خود، دارد از بیخ و بن با ما مقابله می‌کند، شما برادران و خواهران مخصوصأ شما جوانان متوجه این توطئه باشید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: بنده که اینجا مکرر با انواع فسق و فجورها، انواع عیاشی‌ها و با مسئله ترویج کنسرت و اجرائیات امیال نفسانی مخالفت می‌کنم، دشمن جوان و شادی جوان نیستم، می‌خواهند قداست را از مشهد بیندازند، اباهی‌گری و عیاشی در مشهد، توسعه تفریحات نامشروع در مشهد، شهر امام رضا(ع) را از هویت امام رضا(ع) خارج و از قداست می‌اندازد، شما مشهدی‌ها به افتخار مجاورت علی بن موسی الرضا(ع)، خودتان، جوانتان، پیر، زن و مردتان موظفید با همه قدرت از قداست امام رضا(ع) در مشهد حفاظت کنید.

وی گفت: جوان مشهدی با هر فکر و اندیشه جانش را فدای امام رضا(ع) می‌کند چه رسد به اینکه بخواهد قداست امام رضا(ع) را به‌خاطر امیال نفسانی‌اش از بین ببرد، جوان مشهدی هستی‌اش را فدای امام رضا(ع) می‌کند، به اسم شادی می‌خواهید او را برای مقابله با قداست علی بن موسی‌الرضا(ع) فریب دهید؟ به امید خدا عزیزان مسؤول ما این نکته را حتمأ بررسی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار