در نشست خبری همایش باران غدیر عنوان شد

اسقف کلیسا جبل عامل:شیعیان در میان لبنانی ها از جایگاه خاصی برخوردار هستند

اسقف جرج صلیبا اسقف کلیسای جبل عامل گفت:چند سال پیش از این لبنانی ها از جمله شیعیان احساس می کردند که در محرومیت قرار دارند که خداوند امام موسی صدر را به ما هدیه کرد.
کد خبر: ۳۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 07October 2014

اسقف کلیسا جبل عامل:شیعیان در میان لبنانی ها از جایگاه خاصی برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، اسقف جرج صلیبا اسقف کلیسای جبل عامل در نشست خبری همایش باران غدیر اظهار کرد: خدا را شاکرم که ما برای کار خیر در کنار هم جمع شده ایم .

جرج صلیبا با اشاره به اینکه لبنان یک کشور موزایکی و گلدانی است که در آن گل ها و شکوفه ها وجود دارد افزود:هر بخش از جمعیت لبنان با وجود گرایش به ادیان مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند. لبنان از 18 طایفه تشکیل شده است . این تنوع به لبنان غنا بخشیده و هر کدام از طوایف هر آنچه که قانون اساسی بگوید اجرا می کند اینان برای زندگی در کنار یکدیگر مشکلی نداشته .

وی گفت: اختلاف نظر داشتن عیب نیست و ایرادی ندارد اما ایجاد مشکل و درگیری درست نموده و نیست چند سال پیش از این لبنانی ها از جمله شیعیان احساس می کردند که در محرومیت قرار دارند که خداوند امام موسی صدر را به ما هدیه کرد.

وی اضافه کرد:او کسی بود که در جهت محرومیت زدایی گام برداشت و در واقع امام موسی صدر الگویی بود که توفیق پیدا کرد برای شیعیان حرکت های را انجام دهد . با آمدن امام موسی صدر همه به او گرایش پیدا کردند و خصوصا مسیحی ها که از او کراماتی دیدند که سابقه نداشته است .

اسقف صلیبا ادامه داد: او بر اساس دیدگاه نوینی که داشت یک نگاه فرهنگی اسلامی متفاوتی را با خود به همراه آورد که باعث می شد در همه جا ، جا داشته باشد . شما از اخبار وی مطلع هستید پیام خون و عقیده بین ایران و لبنان جاری است و شیعیان در میان لبنانی ها از جایگاه خاصی برخوردارند .

وی در پایان گفت: امیدواریم تجربه لبنان به همه کشورهای عربی برسد و ما به ایرانیان جسارت می کنیم که اقلیت های مذهبی از حقوق برخوردارند.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها