نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد وحدت اسلامی مهمترین پیام مراسم برائت از مشرکین است

آیت‌الله کلانتری گفت: مهمترین پیام مراسم برائت از مشرکین، ایجاد وحدت اسلامی و تو دهنی به استکبار جهانی است.
کد خبر: ۳۰۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ - 22August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله کلانتری نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام اظهار داشت: در پیام امسال مقام معظم رهبری به حجاج بر چهار رکن اساسی تاکید شده است. این چهار رکن عبارت‌اند از توجه به وحدت اسلامی، نقش حج در افزایش وحدت و انسجام اسلامی، توجه به سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان و توجه ویژه به بحث برائت از مشرکان.

وی افزود: رهبر انقلاب در ابتدای پیام‌‌شان بر وحدت مسلمین تاکید کرده و این تعبیر را دارند که تعیین میعادگاهی دائمی در محدوده زمانی معین در طی سال‌های متمادی، یکی از شاخصه‌های اصلی مراسم سالیانه‌ حج است.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان گفت: مراسم حج با زبان رسا و آشکار مسلمانان را به وحدت و انسجام فرا می‌خواند که این موضوع دقیقا نقطه مقابل خواست دشمنان است. مهمترین محور سیاست‌گذاری دشمن چه در استراژی‌های کوتاه مدت و چه در بلند مدت، به جان هم انداختن مسلمانان با ایجاد فرقه‌های مختلف و کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است؛ بنابراین وظیفه مسلمان این است که در راستای برطرف کردن شکاف‌ها و ایجاد وحدت اسلامی حرکت کند.

آیت الله کلانتری با بیان اینکه مهمترین پیام مراسم برائت از مشرکین ایجاد وحدت اسلامی و تودهنی محکم به استکبار جهانی است، گفت: پتانسیل‌هایی که جامعه اسلامی برای گرد آوردن خیل عظیم مسلمانان در کنار هم دارد در هیچ یک از ادیان وجود ندارد. به طور مثال در همین مراسم سالیانه حج، میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان با زبان، فرهنگ و نژاد مختلف گرد هم آمده و اعمال مشترکی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر امکانی به وجود می‌آمد که برای این چند میلیون نفر، برنامه‌های واحد، بصیرت‌افزا و روشنگرانه ایجاد شود و مسلمانان تنها به مناسک فردی و عبادی حج اکتفا نمی‌کردند، جامعه اسلامی برکات ارزشمندی را از این مراسم به دست می‌آورد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین یاد‌آور شد: نمونه دیگری از تجمعات عظیم مسلمانان، راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی است که به عنوان بزرگترین گردهمایی جهان در تاریخ شناخته می‌شود که متاسفانه مسلمانان قدر این نعمت بزرگ و بی‌همتا را نمی‌دانند.

به گفته آیت الله کلانتری، اگر پتانسیل‌هایی همچون حج و اربعین حسینی در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکا بود، از آن به بهترین شکل ممکن برای معرفی، ترویج و تبلیغ ارزش‌های خود استفاده می‌کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار