در گفت و گوی مشروح دفاع پرس با "ماریا پومیه" کارشناس فرانسوی مطرح شد

چرا فرانسوی ها سارکوزی را اخراج کردند؟/مقابله با سبک زندگی اسرائیلی در فرانسه/لابی صهیونیستی؛ عامل اسلام هراسی

در گفت و گوی دفاع پرس با "ماریا پومیه" کارشناس مسائل سیاسی و استاد فرانسوی می خوانید: چرا فرانسوی ها سارکوزی را اخراج کردند؟/مقابله با سبک زندگی اسرائیلی در فرانسه/لابی صهوینیستی؛ عامل اسلام هراسی در فرانسه/اولاند هم یکی مانند سارکوزی و ...
کد خبر: ۳۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 04October 2014

چرا فرانسوی ها سارکوزی را اخراج کردند؟/مقابله با سبک زندگی اسرائیلی در فرانسه/لابی صهیونیستی؛ عامل اسلام هراسی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، "ماریا پومیه" استاد دانشگاه و فعال سیاسی فرانسوی در گفتگو با خبرنگار بین الملل دفاع پرس درخصوص از بین بردن لابی های صهیونیستی در کشورهای غربی گفت: امید بزرگ کمونیستها و جمهوری خواهان به نوعی بر باد رفته است؛ لائیک بودن و دموکراتیک بودن ایالت فرانسه به نوعی از مسیر واقعی خود خارج شده است و نگاههای دیالیکتیکی در جامعه را تحت تاثیر قرارداده که یک میدان نبرد معنوی جدیدی آماده شده است و زمین و میدان مبارزه آماده اتحاد مسلمانان، یهودیان و مسیحیان است تا بتوانند یک بار دیگر با اتحاد خودشان راه حل اساسی برای این بحران واقعی پیدا کنند و همه ما باید در جهتی حرکت کنیم که این لابی ها را از میان برداریم.

خبرنگار بین الملل دفاع پرس مصاحبه ای را با "ماریا پومیه" انجام داده است که متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

فعالیت لابیهای صهیونیستی در فرانسه به چه صورتی است و هدف آنها از این لابی گریها چیست؟ و نظرشما به عنوان فعال سیاسی و استاد دانشگاه چیست؟

در فرانسه لابیهای اسرائیلی قوانین اسلام ستیزانه و اسلام هراسانهای را ترویج می دهند. وقتی از لابیها صحبت می کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که آینده فلسطین، سرزمین مقدس را نباید فراموش کنیم. صهیونیستها و لابیهای آنها در فرانسه کاری کرده اند که مردم فرانسه در مورد واقعیتهای فلسطین اشغالی اطلاعات دقیقی در دست ندارند. یعنی آنها واقعیتها را کانالیزه کرده و به آنها جهت خاصی داده اند. ما درفرانسه چشم اندازهایی داریم که در چهارچوب منافع صهیونیستی تنظیم شده است. این کار فقط توسط لابیهای صهیونیستی صورت نمیگیرد بلکه دولت یهودی(اسراییل) به آنها جهت میدهد همه این موارد براساس منافع کسانی هست که یک هدف را دنبال می کنند و هدف آنها اجرای مدل اسراییلی است و قصد پیاده کردن این مدل را در فرانسه دارند و هیچ مرز و محدودیتی برای آن قائل نیستند.
 
ما باید در داخل فرانسه و خارج از فرانسه در هر کجا که لازم باشد تلاش و مبارزه کرده و در میدان جنگ حاضر باشیم. ما متوجه این موضوع هستیم که حقوق خاصی به صورت قوانین نانوشته برای کسانی که اصالت یهودی دارند نوشته شده است ولی متأسفانه فرانسویهایی که به عنوان مسلمان شهروند در آنجا زندگی میکنند تلاش می شود در افکار عمومی آنها را تروریسم معرفی کنند.
 
ما متحمل درد و رنج هایی فروانی از سوی این دولت می شویم. دراین کشور در دوره های قبل از انتخابات فضا رسانه ها را طوری طراحی می کنند که آنها چهره بدتری از مسلمان ارائه کنند تا اینکه کاندیدهای مورد تایید یهودی رأی بیاورد در ضمن آن کاندیداها علیه مسلمانان صحبت می کنند.
 
ازاین به بعد ما باید دقت کنیم که در حوزههای مختلف طوری برنامه ریزی کنیم که با طرح و پروژههای صهیونیستی که هم منافع ملی وهم آداب و رسوم ما را مورد هدف قرار داده اند مقابله کنیم.
 
سیاست دولت فرانسه در رابطه با لابیهای صهیونیستی در فرانسه به چه صورتی است؟
 
سارکوزی در دوره ریاست جمهوری خود با سیاستهایی که طرفدار صهیونیستها بود کاری کرد که ما تصور کنیم که فرانسه همان کشوراستعمارگر دروان امپراطوری است. به همین خاطر فرانسویها با رأی خودشان ایشان را اخراج کردند و جواب رد به ایشان دادند.
 
ولی این روش سارکوزی هنوز ادامه داشت با اینکه شخص عوض شده ولی روش و اسلوب آن عوض نشده است. من امیدوارم مردم محلی تلاش خواهند کرد که تحت تاثیر این تبلیغات قرار نگرفته و با مسلمانان اختلاف خودشان را افزایش ندهند.
 
عوامل اسرائیلی در طرحها و پروژه های خود همیشه مورد اعتراض وسیعی از جانب مسلمانان قرار می گیرند نظر شما در این مورد چیست؟
 
عوامل اسرائیل قضیه داعش را با اهدافی خاصی، خیلی مطرح می کنند. چند سالی است که قضیه زندگی پیامبر اسلام مطرح شده و این اثربه عنوان بهترین اثرهالیودی معرفی شده و هدف این است که روایتی که ازپیامبردر چهارچوب این فیلم ارائه شده به مردم نشان بدهند. اما ما شاهد تاثیر عکس آن هستیم چرا که هزاران مسلمان در سراسر جهان به این موضوع اعتراض کردند و حتی در درگیری با پلیس کشته شدند تا ثابت بکنند در برابر توطئه ها و طرح های صهیونیستی تسلیم نمی شوند. این خیلی مهم بود چرا که باعث شد اسرائیلیها کم کم قصد و نیت خود را از این پروژهها پنهان کنند.
 
وقتی با این کارموفق نشدند تلاش کردند از روش های دیگری استفاده کنند و افرادی که در این حوزه بسیار فعال بودند پس از اینکه به اهداف مورد نظر دست نیافتند تلاش کردند با کمک و مشورت صهیونیست ها از روش های پیچیده تری استفاده کنند.
 
ما باید در مقیاس گسترده تری به مسأله نگاه کنیم اگر افراد اولویت زندگی خودشان را بدانند من مطمئن هستم کسی نمی تواند بر کشوری مثل فرانسه مطالب و گفته های خود را تحمیل کند فرق نمی کند خواه ورزشکار باشد یا روزنامه نگار و ...
 
ما الان از هویت و ملیت خود محروم شده ایم. آقای اولاند هم مثل سارکوزی روش اشتباهی در پیش گرفته است روشی که در مورد داعش در پیش گرفته واقعا بیانگر سیاست واقعی فرانسه نیست چرا که ایشان در چهارچوب سیاستهای اسرائیلی در منطقه حرکت می کند.
 
درحال حاضر در فرانسه ما مردم زیادی داریم که خارجی هستند و معمولا آنها مسلمان هستند و در عین حال از پایگاه قوی برخوردارهستند آنها مقاومت می کنند وهرگونه تحریک را با خونسردی جواب می دهند. مردم محلی هم این موضوع را به خوبی درک کردند.
 
به نظر شما راه حل اساسی برای ازبین بردن این لابیها چه چیزی می تواند باشد؟
 
شاید ما فقط در حوزه معنویت به مسیحی بودن خود اشاره بکنیم اما شهروندان مسلمان نیز در این زمینه می توانند به کمک ما بیایند. و ما نیازمند فعالیت های دقیق وچشم گیری هستیم. باید در این چشم انداز ها به این امر توجه داشته باشیم که امید بزرگ کمونیستها و جمهوری خواهان به نوعی بر باد رفته است لائیک بودن و دموکراتیک بودن ایالت فرانسه به نوعی از مسیر واقعی خود خارج شده است و نگاههای دیالیکتیکی در جامعه را تحت تاثیر قرارداده که یک میدان نبرد معنوی جدیدی آماده شده است و زمین و میدان مبارزه آماده اتحاد مسلمانان، یهودیان و مسیحیان است تا بتوانند یک بار دیگر با اتحاد خودشان راه حل اساسی برای این بحران واقعی پیدا کنند و همه ما باید در جهتی حرکت کنیم که این لابی ها را از میان برداریم.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار