امام جمعه موقت بیرجند:

آرامش را تنها در خانواده جستجو کنید

حجت‌الاسلام «حسین مختاری» گفت: قرآن می فرماید آرامش را باید در خانواده جستجو کنید چرا که خوشبختی واقعی برابر آرامش است و تنها خانواده می تواند به زن و مرد و فرزندان این آرامش را هدیه کند.
کد خبر: ۳۰۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ - 02August 2018

آرامش را تنها در خانواده جستجو کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسین مختاری» ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره بصیرت کارگاه سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده‌های مرکز آموزش 04 امام رضا (ع) اظهار داشت: بصیرت خانوادگی دو کلمه بسیار مهم و زیربنایی است و خانواده بر اساس آموزه های اسلام و اهل بیت دارای مهم ترین مفهوم است.

وی افزود: کارشناسان می گویند اگر خانواده سالم باشد همه اعضا به درستی می توانند نقش خود را ایفا کنند اما اگر خانواده مشکل داشته باشد در جای جای زندگی فردی و اجتماعی خودش را نشان می دهد.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه در وهله اول خود پدر مادرها که اعضای اصلی هستند از نظر دینی، ایمانی، اخلاقی و رفتاری باید سالم باشند، گفت: در مرحله بعد خانواده‌ها باید مراقب باشند که خود و فرزندان تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار نگیرند و خانواده سالم بماند.

حجت الاسلام مختاری تبیین کرد: از ۱۴۰۰ سال پیش قرآن بیشترین تاکیدش بر خانواده است و در جهان امروز بیشترین مشکلات  به خاطر بی توجهی به خانواده ایجاد شده است.

وی یاداور شد: قرآن می فرماید آرامش را باید در خانواده جستجو کنید چرا که خوشبختی واقعی برابر آرامش است و تنها خانواده می تواند به زن و مرد و فرزندان این آرامش را هدیه کند.

امام جمعه موقت بیرجند کانون خانواده را از نشانه های عظمت خداوند دانست و گفت: اگر خانواده ناآرام باشد، هیچکس در زندگی فردی و اجتماعی نمی‌تواند آرامش داشته باشد و منبع تامین آن انرژی خانواده است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه از نظر آخرت دنیا یک مزرعه است و زندگی اصلی ما آخرت است، بیان داشت: باید به دنبال گنج آخرت باشیم و از رهگذر این دنیا به سعادت و جاودانگی برسیم و برای رسیدن به آن مسابقه بدهیم چرا که مسابقه برای رسیدن به قدرت و پول درست نیست.

وی اضافه کرد: بهشت از طریق کانون خانواده به دست می آید، در بحث مسائل زناشویی و خانوادگی قرآن می گوید با تشکیل خانواده ذخیره آخرت درست کنید بنابراین همه چیز به خانواده وابسته است و جا دارد که در مسئله خانواده بیشتر کار شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همه دردسرهایی که در آینده ایجاد می شود به کوتاهی ها در مسئله خانواده بر می گردد، گفت: اگر خانواده یک خانواده سالم قرآنی باشد، بر اساس تعریف قرآن زن و مرد باید عیوب همدیگر را بپوشانند و نیز زینت یکدیگر باشند.

حجت الاسلام مختاری متذکر شد: اگر زن و مرد این دو ویژگی را داشته باشند خانواده کانون آرامش می شود و در این کانون باید فرزندان را طوری تربیت کنیم که زینت همسران خود باشند.

وی با بیان اینکه خیلی ها در سختی ها مقاومت می کنند اما در خوشی ها مقاومت نمی کنند، خاطرنشان کرد: باید مانند لباس حافظ و زینت هم باشیم اگر اینگونه بود برکات آن را خواهیم دید و همسر ها تکیه و پناه ما خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار