معرفی کتاب؛

«فهیمه، زندگی‌نامه داستانی فهیمه محبی»

کد خبر: ۳۰۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ - 19July 2018

«فهیمه، زندگی‌نامه داستانی فهیمه محبی»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس: «فهیمه، زندگی‌نامه داستانی فهیمه محبی» عنوان کتابی از «نفیسه ثبات» است که در آن به زندگی «فهیمه محبی»، از مدیران دایره‌المعارف تشیع پرداخته است.

فهیمه محبی، همسر رضا محبی ـ از مؤسسان هوانیروز پیش از انقلاب اسلامی ـ و مادر سعید محبی از شهدای دفاع مقدس بود. رضا محبی در دوران حکومت پهلوی بنا به مشاهداتی تواسط عمال این رژیم به شهادت رسید. سعید محبی نیز بعد از شهادت پدرش همراه خانوداه راهی انگلیس می‌شود، در آنجا به خاطر فعالیت‌های انقلابی‌اش توسط پلیس دستگیر می‌شود. این دستگیری سبب بازداشت فهیمه محبی نیز می‌شود. در سال 1359 سعید محبی برای حضور در جبهه به ایران بازمی‌گردد. فهیمه محبی نیز در این سفر پسرش را همراهی می‌کند.

فهیمه محبی در کنار خدمت در پشت جبهه با فروش خانه‌اش در انگلیس، پول آن را صرف انتشار مجلدات «دایره‌لمعارف تشیع» کرد.

کتاب مورد اشاره شرح تلاش‌های و مجاهدت فهیمه محبی است.

قسمتی از متن کتاب:

«فهیمه یک آن دست رضا را پشت کمرش حس کرد. با همان شیطنت نگاه‌اش کرد. انگشتش را بالا برد و به آسمان اشاره کرد: عمو اچولم، سر بالا! با خدا حرف بزن!

بعد سرش را بالا گرفت، رفت تو.

دستش را به پارچه‌ی سفید روی جنازه گرفت ولی بلندش نکرد، پارچه را توی مشتش مچاله کرد:

خدایا درسته دادی، درسته هم ببر! من کاملش رو می‌خوام!

پارچه را کنار زد، خودش بود، سالم و درسته.

زانوهایش خم شد، نشست بالای سر سعید: بازم تو بردی! همیشه تو می‌بردی! هیچ وقت زورم بهت نرسید.

رویش را برگرداند سمت قبر محمد حسین:

بابا یه وقت فکر می‌کردم که باید از تو بخوام شفیع من  و بچه‌هام باشی، ولی حالا کسی رو آوردم گذاشتم کنارت که مطمئنم شفیع تو هم می‌شه.

بعد دست کشید روی قبر رضا: بگیرش عمو اوچول، اینم سعید، تمام این سال‌ها نتونست زندگی کنه! این قدر به زندگی چنگ انداخت تا ازش در رفت و آمد پیش خودت. حالا بگیرش.

خاک‌ها را تکاند. ته مانده زندگی را ریخت روی قبر سعید.»

«فهیمه»، زندگی‌نامه داستانی «فهیمه محبی» به قلم «نفیسه ثبات» در 480 صفحه مصور تدوین و تالیف شده توسط انتشارات «روایت فتح» در 2200 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار