مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد؛

اجرای طرح های آموزش مهارت سبک زندگی ایرانی اسلامی در مازندران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: طرح های آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی برای اقشار مختلف بانوان استان به اجرا در می آید.
کد خبر: ۲۹۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ - 02July 2018
اجرای طرح های آموزش مهارت سبک زندگی ایرانی اسلامی در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «سمیه قاسمی طوسی» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان اظهار داشت: طرح های آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی برای اقشار مختلف بانوان استان به اجرا می آید.
 
وی افزود: آشنایی افراد خانواده و والدین با ویژگی های یک خانواده متعادل و حقوق و وظایف افراد خانواده، آشنایی با سیره کاربردی اهل بیت (ع) در خصوص نقش و وظایف افراد خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج ازدواج هدفمند و پایدار، آشنایی با مدیریت اقتصادی در خانواده، آشنایی با مهارت های ارتباطی زوجین و ... از جمله اهداف اجرای این طرح است.
 
وی با اشاره به این که پرداختن به موضوع تحکیم بنیان خانواده یک ضرورت به شمار می رود، افزود: ارتقاء مهارت های شغلی زنان متناسب با نیاز جامعه و خانواده با هدف ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، افزایش درآمد و بهبود معیشت خانوار روستایی، افزایش سطح زیرکشت محصولات سالم، کاهش بیماری ها، حفظ محیط زیست و ... از دیگر طرح ها برای اجرا در استان است.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، همچنین از اجرای طرح طراحی و ایجاد اتاق کارآفرینی پایدار خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد واحد تحقیق و توسعه در حوزه مشاغل موجود و بالقوه، ایجاد پایگاه دائمی برای تبادل افکار و اخذ مشاوره های لازم در حوزه های کسب و کار، تشکیل کارگاه های خلاقیت برای بررسی افکار و ایده های خلاقانه، ایجاد فضای آموزشی برای تقویت و توسعه مهارت های فردی اعضا در بخش های مختلف و ... برای بانوان و خانواده ها با مشارکت همه دستگاه های متولی در استان به اجرا در می آید.
 
قاسمی طوسی ایجاد تغییر نگرش شغلی در افراد جامعه امروزه را یک ضرورت دانست و از اجرای طرح زندگی عاری از پلاستیک به عنوان دیگر طرح مطرح جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح به منظور تقویت مشاغل خانگی و خوداشتغالی، اشتغالزایی بانوان، کاهش آسیب های اجتماعی، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و حمایت از محیط زیست برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار