سردار کارگر در دیدار با استاندار ایلام:

رشادت‌های دوران دفاع مقدس مانع تعرض دشمنان به کشور است/ مسیر کاروان‌های راهیان نور باید از ایلام بگذرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امنیت امروز را متاثر از دفاع قهرمانانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگر امروز دشمنان ما جرات تعرض به ایران اسلامی را ندارند، بخاطر رشادت‌هایی بوده که ملت غیور ایران در دوران دفاع مقدس از خود نشان داده است و امروز همین فرهنگ دفاع مقدس سبب نجات کشورهای سوریه، عراق و یمن شده است و ظهور و بروز حزب الله لبنان نیز ثمره همین دفاع مقدس ایران است.
کد خبر: ۲۹۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ - 01July 2018

حمایت‌های بی‌دریغ دولت در حوزه راهیان نور و دفاع مقدس/ مسیر کاروان‌های راهیان نور باید از ایلام بگذردبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به خدمات استانداری ایلام در حوزه احیای فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: استانداری ایلام تاکنون خدمات ارزنده‌ای را در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته که جا دارد از مسؤولان این استان تشکر و قدردانی شود.

وی با اشاره به فعالیت و تعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ساخت موزه‌های دفاع مقدس با دولت گفت: قرار است تا پایان دولت فعلی تمامی مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در سطح استان‌های مورد نظر ‌افتتاح شود.

سردار کارگر افزود: در سال گذشته ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ۱۰ استان کشور با حضور ریاست محترم جمهوری افتتاح شد و امسال نیز مقرر شده تا در دهه مبارکه فجر در ۶ استان ایلام، لرستان، مرکزی، قم، چهار محال بختیاری و استان اردبیل مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انصافا دولت یازدهم و دوازدهم هرآنچه که توانسته است در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور به مجموعه ما کمک کرده و حمایت‌های لازم را انجام داده است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: ما در کشور مسؤولی نداشته‌ایم که در حوزه دفاع مقدس به آن رجوع کرده باشیم و آن فرد مسؤول با ما همکاری لازم را نداشته باشد.

وی افزود: یکی از کارهایی که ما گزارش آنرا هم خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم این بود که به هیچ وجه اجازه ندادیم تا مسائل جناحی وارد دفاع مقدس شود و اگر موردی نیز بود با آن بشدت برخورد کردیم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است، افزود: ما اجازه نمی‌دهیم کسی دفاع مقدس را برای خود مصادره کند؛ چراکه دفاع مقدس متعلق به همه است و همه گرووه‌های مردمی، اقشار، احزاب، اصناف، ادیان و مذاهب مختلف نیز در آن حضور داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: موضوع دفاع مقدس با حیثیت و آبروی ملی ما ارتباط مستقیم دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری در دی‌ماه سال‌ گذشته مطالبی را در مورد اهمیت دفاع مقدس ارائه کردند که «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند و این هم برای یک سال، 2 سال و 10 سال نیست؛ بلکه متعلق به یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم، باید پیروزی این جنگ را تا 100، الی 200 سال آینده نیز حس کنیم. و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ. این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود و بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب است. خداوند انشالله شما را موفق بدارد».

وی امنیت امروز را متاثر از دفاع قهرمانانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: اگر امروز دشمنان ما جرات تعرض به ایران اسلامی را ندارند، بخاطر رشادت‌هایی بوده که ملت غیور ایران در دوران دفاع مقدس از خود نشان داده است و امروز همین فرهنگ دفاع مقدس سبب نجات کشورهای سوریه، عراق و یمن شده است و ظهور و بروز حزب الله لبنان نیز ثمره همین دفاع مقدس ایران است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اهمیت استان ایلام در دوران دفاع مقدس گفت: ما باید مسیر کاروان‌های راهیان نور را از استان ایلام قرار دهیم تا کاروان‌های ما از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان ایلام نیز بازدید داشته باشند.

وی افزود: مردم ایلام انصافا مردم بزرگوار، خونگرم و کم‌توقعی هستند و همواره کمک و پشتیبان نظام اسلامی از دوران دفاع مقدس تاکنون بوده‌اند.

وی همچنین به منظور ترویج و احیای فرهنگ دفاع مقدس از برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس در مسیر کاروان‌های اربعین حسینی در سال‌های آتی خبر داد.

سردار کارگر در پایان با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در نظام اسلامی گفت: امروز ایران اسلامی در حوزه موشکی، در حوزه انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین جزو کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد و این بیانگر اعتلای ایران اسلامی در تحقق آرمان‌های انقلاب است.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار