فرمانده سپاه شهرستان بیرجند خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه «از حرا تا حرم»

«مهدی صادق احمدی» فرمانده سپاه شهرستان بیرجند، گفت: نمایشگاه «از حرا تا حرم» برگزار می شود.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ - 23May 2018

برگزاری نمایشگاه «از حرا تا حرم»/سخنران مراسم 14 خرداد «حجت الاسلام طائب» خواهد بودبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، «مهدی صادق احمدی» فرمانده سپاه شهرستان بیرجند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض درود و سلام به روح 2000 شهید خراسان جنوبی و امام راحل و درود به رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سالروز آزادسازی خرمشهر ما را به یاد جمله امام که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» می اندازد.

وی افزود: باید بررسی کنیم که در مقطع دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس، رژیم بعثی موانعی ایجاد کرده بود که ورود به خرمشهر غیر ممکن شده بود ولی در نهایت موفقیت های این عملیات بسیار گسترده بود.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند با بیان اینکه این سوال باقی است که چرا خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: در طول دفاع مقدس نمونه هایی را داشته ایم که ممکن است پیروزی درخشانی نصیب جبهه اسلام شده باشد اما دلیل آن را در آزادی خرمشهر و رمز این کلام امام می یابیم.

«صادق احمدی» تصریح کرد: قطعا اگر ملتی در راه آرمان های خود، ایستادگی، مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی نشان می دهد فتح و پیروزی مال اوست.

در 4 عملیات بیش از 90 درصد از مناطق اشغالی ما آزاد شد

وی با اشاره به اینکه در عملیات های دفاع مقدس از 5 مهر سال 60 تا سوم خرداد سال 61 هشت ماه بیشتر طول نکشیده اما این مدت درخشان ترین مقطع بوده است، بیان داشت: عملیات «ثامن الائمه» در مهر سال 60، «طریق القدس» در آذر سال 60، «فتح المبین» در نوروز 61 و «بیت المقدس» در سوم خرداد 61 انجام شد که در 4 عملیات بیش از 90 درصد از مناطق اشغالی ما آزاد شد.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند متذکر شد: در پایان این عملیات بود که امام جمله معروف خود موسوم به «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، را بیان کرد که یادآوری برای فرماندهان ما شد که تمام این پیروزی ها موهبتی از جانب خداوند بوده است.

«صادق احمدی» اعلام کرد: ما وظیفه داریم دلاوری ها و پیروزی ها را مرور و یادآوری کنیم تا نسل بعد بدانند گذشتگانشان چه زحماتی کشیده اند.

وی گفت: امروز نیاز داریم بدانیم تنها عامل پیروزی در مقابل جبهه استکبار ایستادگی و مقاومت در مقابل بدخواهان و ستمگران است و در این راه باید از فرامین رهبری تبعیت و پیروی داشته باشیم تا همچون زمان دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند در ادامه بیان داشت: چهار برنامه محوری با موضوعات صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پدافند هوایی شرق کشور، سخنرانی و همایش محوری سوم خرداد در روز پنجشنبه ساعت 10:30 در مسجد «امام حسین(ع)»، غبار روبی مزار شهدا در عصر پنجشنبه و شرکت نیروهای مسلح در نماز عبادی سیاسی جمعه، را جزو برنامه ها دانست.

«صادق احمدی» با اشاره به اینکه در آستانه بیست و نهمین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت «امام خمینی(ره)» هستیم گفت: وظیفه ما است که مولفه های پیروزی انقلاب را تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: همه ساله ویژه برنامه محوری در حرم امام راحل با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می شود.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در سنوات قبل مردم استان برای شرکت در این مراسم اعزام می شدند، یادآور شد: امسال به دلیل همزمانی با ماه رمضان همچون سال قبل برنامه اعزام سازمانی نداریم و به همین دلیل نیاز است که در مرکز استان و شهرستان بیرجند برنامه های ویژه داشته باشیم.

برنامه محوری بیرجند با سخنرانی «حجت الاسلام طائب» همراه خواهد بود

«صادق احمدی» عنوان کرد: امسال برنامه ریزی ها با لیالی قدر مصادف شده است که در این شب در مساجد و هیئات محور سخنان، پیرامون ابعاد شخصیت وجودی امام و رسالت انقلاب باشد.

وی اعلام کرد: برنامه محوری شهرستان بیرجند با همکاری هیئت رزمندگان اسلام در شب 15 خرداد با سخنرانی «حجت الاسلام طائب» مسئول قرارگاه عمار همراه خواهد بود.

بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان «کنگره ملی 2 هزار شهید» خواهد بود

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان «کنگره ملی 2 هزار شهید» خواهد بود، گفت: ستاد از سال قبل ایجاد شده و 22 کمیته را شامل می شود که یک کمیته مربوط به برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

«از حرا تا حرم» با گستردگی و ظرافت خاص موضوعات مختلفی را به تصویر می کشد

«صادق احمدی» با بیان اینکه این نمایشگاه با عنوان «از حرا تا حرم» می باشد، گفت: نمایشگاه با گستردگی و ظرافت خاص قرار است موضوعات مختلفی را به تصویر بکشد.

وی بیان داشت: شروع نمایشگاه از بعثت «پیامبر(ص)» است و بعد از آن وارد غدیرخم همراه با اجرای خطبه‌ خوانی خواهیم شد، سپس وارد مرحله شهادت «رسول اکرم(ص)» و نمایش ظلم به «حضرت زهرا(س)» می‌شویم.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند ادامه داد: طراحی «خطبه فدکیه»، فضای «بیت‌الاحزان»، «قبرستان بقیع»، فضای «دارالعماره»، شهر «کوفه» و اتفاقات آن و به تصویرکشیدن شهادت «مسلم‌بن‌عقیل»، از قسمت‌های دیگر این نمایشگاه خواهد بود.

«صادق احمدی» گفت: بعد از آن به تصویر کشیدن صحرای کربلا و گوشه ای از رنجی که بر امام و یارانشان رفته است و ماجرای آن روز به گونه ای که قابل استفاده و فهم باشد در دستور اجرا داریم.

وی با بیان این‌که به تصویرکشیدن گوشه‌ای از رواق‌های حرم مطهر «امام رضا(ع)» نیز در نمایشگاه مذکور انجام می‌شود، یادآور شد: فضای بعدی نمایشگاه مربوط به تولد «امام زمان(عج)»، غیبت صغری و غیبت کبری، فضای هشت سال دفاع مقدس، فضای بین‌الحرمین، فضای قدس، جبهه مقاومت و حرم «حضرت زینب (س)» است.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند پایان نمایشگاه «از حرا تا حرم» را ورود به سالن اجلاسیه دانست و تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه یک کار گسترده، سنگین و هزینه‌ بر است.

«صادق احمدی» 60 درصد کار را فعالیت عمرانی داتست که از مدتی پیش آغاز شده است، گفت: در شب های رمضان 40-50 نفر بعد از افطار تا سحر بی مزد و منت و صادقانه برای به نتیجه رسیدن نمایشگاه تلاش می کنند.

وی افزود: پیش بینی این است که تا اوایل مرداد کارهای عمرانی به اتمام برسد و سپس طراحی صحنه و صحنه آرایی ها شروع می شود تا در نیمه دوم مهرماه به اتمام برسد.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند با بیان اینکه در قالب هنر است که می توانیم فرهنگ غنی شیعه را به نسل های دیگر منتقل کنیم تاکید کرد: اگر رهبری دغدغه ای در فرهنگ دارند ضعف ما است که نتوانسته ایم به درستی فرهنگ غنی اسلام و شیعه را برای نسل های دیگر تبیین کنیم که اگر به درستی تبیین شود اثرگذار و ماندگار خواهد بود.

اجرای 7 اجلاسیه در «کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی»

صادق احمدی بیان داشت: مکان نمایشگاه به دلیل فراهم بودن امکانات و زیرساخت های لازم در مکان ناحیه سپاه بیرجند انتخاب شده است و با توجه به اینکه 7 اجلاسیه که در مجموع قریب به 50 هزار نفر شرکت کننده خواهد داشت این مکان در نزدیکی سالن های برگزاری اجلاس خواهد بود و شرکت کنندگان می توانند از نمایشگاه نیز دیدن فرمایند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب مکان نمایشگاه تصمیمی بوده است که در ستاد برگزاری کنگره به این جمع بندی رسیده اند و اینجا انتخاب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها