مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

جشنواره «به لهجه شقایق» امسال برگزار می‌شود

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: جشنواره «به لهجه شقایق» برای انتقال و ماندگاری ارزش‌ها از نسل‌های گذشته به نسل‌های بعد، بعد از ۲ سال وقفه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 12May 2018

جشنواره ها لزومی برای انتقال و ماندگاری ارزش ها به نسل های بعد«حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: جشنواره «به لهجه شقایق» در قالب هنر، شعر و ادبیات استانی به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره‌ها ابزاری برای انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد هستند، افزود: این جشنواره در ۲ سال اخیر به علت مشکلاتی برگزار نشده است؛ ولی با پیگیری‌های لازم، امسال با همکاری معاونت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان برگزار خواهد شد.

ناصرپور با اشاره سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که «دوران دفاع مقدس را حقیقتا باید گرامی شمرد، زیرا آن دوران باعث حیثیت ملت، عزت ملت، امنیت و استقلال کشور شد و مطمئنا اگر این هشت سال نبود، کشور نه از عزت، نه از سلامت و نه از استقلال و آزادی برخوردار نبود»، گفت: آن‌چه باعث ماندگاری و بقای نظام و انتقال ارزش‌های این قطعه تاریخ نورانی می‌شود، برگزاری همین جشنواره‌ها است.

مدیرکل اداره حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان ادبیات و هنر با تکیه بر فرهنگ بومی استان به منظور انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار